Egyre durvább a csata a csődöt jelentett Air Berlin-ért. Légitársaságok sokasága, többek között a Ryanair, a Lufthansa, a Tuifly, az Easyjet és a Condor repült rá a bajba került cégre, és közvetve még Berlin is beszállt a küzdelembe.
Az augusztus közepén tett csődbejelentés óta nem dőlt az Air Berlin jövője, ugyanakkor többen is bejelentkeztek a társaságért – vagy legalábbis egyes részeiért. A Lufthansa rögtön bejelentette, hogy a német kormánnyal közösen támogatja a légitársaság átszervezési törekvéseit. A Lufthansa azonnal tárgyalásokat kezdett az Air Berlin-csoport egyes részeinek átvételéről.
A Ryanair diszkont légitársaság előbb csak felháborodott közleményt jelentetett meg, amelyben jelezte, kartellgyanúsnak tartaná, ha a Lufthansa átvenné a csődöt jelentett Air Berlint, ezért a német és az európai versenyjogi hivatalhoz fordult. A napokban azonban a Reuters már arról írt: az ír fapados cég a komplett társaságot vinné.
Mindeközben a cég iránt a sajtóhírek szerint érdeklődik a Tuifly, az Easyjet, a Condor, sőt, a csődbiztosánál felbukkant az egykori Forma-1-es pilóta, Niki Lauda is, aki bejelentette, hogy visszavenné az évekkel ezelőtt általa létrehozott osztrák Niki légitársaságot, amely jelenleg az Air Berlin leányvállalata.
A napokban aztán az üzleti csatába beszállt Berlin városa is, amely a Lufthansa mellett lobbizva támadta a Ryanairt. „A Ryanair munkavállaló-ellenes vállalat. Üzleti modellje korai kapitalista” – mondta Michael Müller, Berlin polgármestere a Tagesspiegel című lapnak. A szociáldemokrata városvezető egyértelműen amellett szállt síkra, hogy a Lufthansa vegye át az Air Berlint.
Mint emlékezetes, az Air Berlin augusztus 15-én jelentett csődöt, miután fő részvényese, az Etihad Airways úgy döntött, hogy nem támogatja tovább anyagilag a légitársaságot. Mivel a cég maga kezdeményezte, hogy csődeljárás induljon ellene, továbbra is a vállalat irányíthatja az üzletet. A cég a kezdetektől azt közölte, hogy nem módosít a repülési tervein, továbbra is lehet a már meghirdetett járatokra jegyet venni, és a már lefoglalt jegyek is érvényesek. A szövetségi kormány 150 millió eurós áthidaló kölcsönt bocsátott az Air Berlin rendelkezésére, hogy ne kelljen leállítani a működését.
Legyél az első hozzászóló "Mi lesz veled Air Berlin? Nagy a harc a cégért" című cikkhez