Az évtized végére a légitársaság már járatainak 10 százalékát tervezi fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) üzemeltetni .
Az új célkitűzés egy jelentős lépés a Wizz Air környezetvédelmi stratégiájában, amelynek eddig is részét képezte a SAF-technológia támogatása. A légitársaság átfogó iparági fellépést szorgalmaz, és kéri a politikai döntéshozókat, segítsék a zöld üzemanyag minél szélesebb körű terjesztését.
A Wizz Air a 2030-ra vonatkozó vállalását partnerével, a brit Firefly vállalattal közösen jelentette be egy sajtótájékoztató keretében. Annak érdekében, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyaggal kapcsolatos kutatás-fejlesztést támogassa, tavaly, a légitársaság története során először 5 millió font – tehát több mint 2,1 milliárd forint – értékben fektetett be a bioüzemanyag-gyártó vállalatba.
A törekvések elősegítik a Wizz Air azon kötelezettségvállalását, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentse az utaskilométerenként számított szén-dioxid kibocsátását, és megerősítik a légitársaságot, mint a fenntarthatóság kérdésében utat mutató piaci szereplőt.
A Wizz Air azt állítja, versenytársaihoz képest továbbra is a legalacsonyabb, utaskilométerenként számított karbonkibocsátással rendelkezik. A vállalat szén-dioxid-kibocsátása 6,8 százalékkal kevesebb volt 2023-ban, mint az azt megelőző évben. Az utaskilométerenként számított átlagos 51,5 grammos karbonkibocsátás a légitársaság eddigi legalacsonyabb éves eredménye volt.