Ne csapoljon, csekkoljon!

Negyvenötmillió felhasználó a Heinekent sem hagyta hidegen: a sörgyártó egyedülálló módon hozott létre az okostelefonok felhasználóit megcélzó Forsquare alkalmazást. A kampány elsősorban az európai futballért rajongó amerikaiakat vette célba: a sörgyártó különböző nyereményjátékokkal ösztönzi az UEFA Bajnokok Ligája rajongóit arra, hogy bejelentkezzenek abba az étterembe vagy bárba, ahol éppen nézik a meccset és szurkolnak. Mindezt a Heineken saját mobil applikációján keresztül tehetik meg olyan városokban, mint New York, Boston, Chicago, Denver, Dallas és Los Angeles. Az alkalmazás segítségével a közösség építést is elősegítve a felhasználók még azt is megtudhatják, hogy, hol (melyik városban vagy étteremben) jelentkezett be a legtöbb szurkoló. A Heineken további fejlesztéseket is tervez, amelyek eredményeként több ezer vendéglő, étterem és kisbolt számára teszi lehetővé, hogy a sört reklámozva újabb vendégeket érjenek el.

A Foursquare – ről a legfrappánsabb ismertető az Indexen található. Eszerint a 2009-ben alapított, New York-i központú, legnagyobb helyzetmegosztó közösségi szolgáltatón a felhasználó egy adott helyre egy gombnyomással bejelentkezhet. Ezt követik a barátai is, miközben maga is láthatja, hogy azok merre járnak. Nem mellesleg, a bejelentkezésért egy ideje már kedvezmény is jár bizonyos éttermekben, boltokban. A check-in alapú reklámozást biztosító társaság listába helyezi az adott környék érdekes pontjait, szolgáltatóit akik így ajánlhatják magukat a Foursquare-t használó utazóknak. Eddig ötmilliárdan csekkoltak be rajta, 45 millióan használják, és a tavalyi adatok szerint, 1,3 millió cégnek van fent az adatlapja. Más kérdés, hogy idehaza a szisztéma – szolgáltatói és felhasználói oldalon –, még igencsak gyerekcipőben jár, ám szinte biztos, hogy ezen a területen is nagy megugrás várható.

-derecskeyv.-

Legyél az első hozzászóló "Ne csapoljon, csekkoljon!" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*