Ontja az új gépeket az Airbus kínai üzeme

Fotó: Airbus

Az Airbus hétfőn adta át az üzemeltető légitársaságnak a kínai FALA összeszerelő üzemében készült hétszázadik A320-as modellcsaládba tartozó repülőgépét.

A 180 férőhelyes A320neo repülőgépet a flottájában már 50 Airbus gépet üzemeltető Chengdu Airlines légitársaság helyezi forgalomba.  “A mostani átadás azt jelenti, hogy Kínában legalább minden harmadik Airbus A320-as repülőgépet az Airbus Tianjin készítette” – mondta Christoph Schrempp, az Airbus Tianjin átadó központjának vezérigazgatója, hangsúlyozva az Airbus erős elkötelezettségét Kína, a kínai légiközlekedési piac és annak folyamatos fejlődése iránt. Az elmúlt években a FALA a magyar WizzAir és a Fülöp-szigeteki Cebu Pacific légitársaságoknak is szállított repülőgépeket.

A 2008-ban Tiencsin (Tianjin) tartományi jogú városban létesített FALA (Final Assembly Line Asia) volt az Airbus első Európán kívüli végtermék-összeszerelő üzeme. Az üzem 2009-ben adta át az első A320-as gépet a megrendelőnek, az ötszázadik példányt pedig 2020 októberében.  Az Airbus tiencsini összeszerelő üzemének bővítése 2023 szeptemberében kezdődött meg és 2026-ban kezdi meg a termelést. A projekt elkészültével tízre emelkedik az Airbus végtermék-összeszerelő üzemeinek a száma világszerte. Kettő működik majd a kínai Tiencsinben, kettő a franciaországi Toulouse-ban, kettő az egyesült államokbeli Mobile-ban (egy építés alatt) és négy a németországi Hamburgban.

George Xu, az Airbus ügyvezető alelnöke és az Airbus China vezérigazgatója szerint ez annyit jelent, hogy az Airbus A320-as családjába tartozó gépek 20 százaléka Kínában készül majd.  A Flight Master kínai légiközlekedési platform adatai alapján 2024 első felében a kínai polgári légiforgalom mintegy 2,7 millió járatot bonyolított le, 14,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az Airbus China piaci előrejelzése szerint Kína átlagos éves növekedése a légi közlekedésben a következő 20 évben eléri az 5,3 százalékot, ami magasabb, mint a 3,6 százalékos globális átlag. Világszerte több mint 40 ezer új repülőgépre lesz szükség 2042-ig, amelyből a becslések szerint több mint 9000 Kínában. (MTI)