Az Emirates, a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága bejelentette, hogy 200 millió dollárt – nagyjából 70 milliárd forintot – fordít a fosszilis üzemanyagok hatásának csökkentését célzó kutatás-fejlesztési (K+F) projektek finanszírozására. Ez a valaha volt legnagyobb költségvetésű projekt a fenntarthatóság terén, amelyet légitársaság önállóan vállalt. A pénzeszközöket 3 év alatt folyósítja az Emirates a fejlett üzemanyag- és energiatechnológiák megoldásain dolgozó vezető kutatóintézeteknek és szervezeteknek.
„Behatóan elemeztük a tapasztalatainkat a kereskedelmi repülőgépek és hajtóművek technológiája, az üzemanyag-ellátási lánc, valamint az iparág szabályozási követelményei terén. Világossá vált számunkra, hogy a légiközlekedési iparág a jelenlegi tempóban és módszerekkel nem lesz képes elérni a nettó zéró fenntarthatósági célkitűzést az előírt határidőn belül” – jelentette ki Sir Tim Clark, az Emirates elnöke, aki hozzáfűzte: „A légiközlekedésnek a jelenleginél jobb megoldásokra van szüksége, és ezért keressük a vezető szervezetekkel való partnerséget a kutatás-fejlesztés terén. Célunk, hogy érdemben hozzájáruljunk a kereskedelmi repülés hosszú távú fenntarthatóságát szolgáló gyakorlati megoldásokhoz. Amíg nem találunk életképes megoldásokat, addig folytatjuk a környezettudatos megoldások alkalmazását, beleértve a fenntartható üzemanyag felhasználását, a hatékony flottaüzemeltetést és a modern repülőgépek flottánkba történő bevezetését. A 200 millió dolláros alapunkat K+F-re fordítjuk, nem pedig olyan működési költségekre, mint a fenntartható üzemanyag vásárlása vagy a szén-dioxid-kiegyenlítés, egyszóval nem az a célunk, hogy pusztán kipipáljuk a hatóság által előírt feladatokat.”
Az Emirates környezetvédelmi stratégiája három területre összpontosít: a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, a felelős fogyasztásra, valamint a vadon élő állatok és élőhelyek megőrzésére.
Idén januárban az Emirates sikeres bemutató repülést hajtott végre teljes egészében fenntartható üzemanyagot (SAF) használó hajtóművel felszerelt Boeing 777 utasszállító géppel. A bioalapú fenntartható üzemanyag kínálata azonban rendkívül szűkös. Az IATA becslése szerint a világ teljes éves SAF-kínálata a légitársaságok igényeinek kevesebb mint 0,1 százalékát fedezi. Ezért az Emirates továbbra is a fiatal és modern repülőgépflottába történő beruházással éri el a legnagyobb kibocsátás-csökkentést. A légitársaság 200 darab, legújabb Airbus és Boeing szélestörzsű repülőgépet rendelt, köztük A350-eseket és 777X-eket. Emellett az Emirates átfogó üzemanyag-hatékonysági programmal is rendelkezik, amely kontrollálja a felesleges üzemanyag-felhasználást és monitorozza a kibocsátások csökkentésének módjait.
A program fontosabb elemei:
- A „flex track” vagyis a rugalmas útvonalak kiválasztása, melynek keretében a légiirányítókkal együttműködve minden egyes járathoz a leghatékonyabb repülési tervet állítják össze, kihasználva a természetes hátszél előnyeit, miközben járatok elkerülik az ellenszelet és a kedvezőtlen időjárású régiókat. Ezek az erőfeszítések 2003 óta folynak, és az Emirates az IATA-val is együttműködik annak érdekében, hogy ezt az útvonalválasztási rendszert lehetőség szerint az egész világra kiterjesszék, mint sztenderd működési eljárást.
- Üzemanyag-takarékos módszerek alkalmazása a repülőgépek földi tartózkodása alatt, mint például: a repülőgép segédhajtóműve (APU) helyett a földi áramforrások használata, valamint egy vagy két hajtómű kikapcsolása leszállás utáni gurulás közben.
Az Emirates emellett egyre nagyobb arányban használ megújuló energiaforrásokat, úgymint napelemeket, amelyek a dubaji központjában az épületek áramellátását biztosítják, valamint elektromos járműveket állított szolgálatba a földi kiszolgáló tevékenységek elvégzésére.