5 kérdés, 5 válasz – és aki felel: Géher Zoltán, a Zeina Hotels vezérigazgatója

Nyár végére, amikor a beoltottság szintje a főbb küldő országokban is lehetővé teszi az utazást, elindulhat a turizmus éledése – mondja Géher Zoltán a Prestige Hotel Budapest, a Continental Hotel Budapest, valamint a Boutique Hotel Budapest üzemeltetője, a Zeina Hotels vezérigazgatója.

1. Mit terveznek, mit várnak 2021-től?

Talán egy késő tavaszi nyitást a Continental Hotelben (272 szoba), nyári nyitást a Boutique Hotelben (74 szoba) és egy lassú beindulást tavasz végétől a Prestige Hotelben (85 szoba). Összességében jó, ha elérjük a 2019-es bevétel felét.

2. Mikorra várja, hogy a belföldi utazás újraindul Magyarországon?

Talán húsvétra, de inkább pünkösdre. Amíg a nyájimmunitás nem ér el Magyarországon 2-3 millió főt, addig nem várható lazítás a korlátozásokban. Ha lesz is lazítás, akkor is korlátozásokkal: az éttermekben például előbb a teraszok nyithatnak meg, és később is csak limitált létszámmal működhetnek majd a belterek.

3. Mikorra várja a külföldi turisták magyarországi megjelenését, a budapesti turizmus újraindulását?

Nyár végére, amikor a beoltottság szintje a főbb küldő országokban is lehetővé teszi az utazást, valamint a korlátozások feloldásával elindulhat a turizmus éledése.

4. Felújítások, programok és ajánlatok kapcsán mivel készülnek a belföldi és a külföldi turizmus újraindulására?

A Boutique Hotel felújításának a második fázisával épp márciusban végeztünk, akárcsak a Continental Hotel felújításának harmadik ütemével. Így ezekben a szállodákban teljesen megújultak a vendégszobák, csak még nem élvezhették a vendégek. A leállás időszakában ráncfelvarrást végeztünk a Continental Hotel Araz éttermében, felújítottuk a teljes konyhát és spa-t. Városi szállodák révén elsősorban a partnereinkkel tartottuk a kapcsolatot. Kérdéses még hányan tudják átvészelni ezt az időszakot és mekkora koncentráció jön létre a disztribúciós rendszerekben. Bízunk benne, hogy az utazási kedv robbanásszerű lesz ősztől és lesz még elegendő szabadságuk és pénzük a vendégeknek.

5. Ön szerint az utazási szolgáltatók elvárnak-e friss pcr tesztet, vagy oltási igazolást az ügyfeleiktől, vendégeiktől?

Szerintem ez kivitelezhetetlen, pedig könnyítené az utazást. Nyilván csak globális megoldás jöhet szóba, egy-két ország ilyen szabályokat nem fog bevezetni, mert versenyhátrányba kerül.