Új országmárka kialakításán dolgozik a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), amely Sopronban, a Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központban indította el országos szakmai rendezvénysorozatát, aminek több mint 10 állomása lesz.
Az MTÜ országjárásának állomásain tájékoztatást adnak a hazai turizmus jelenlegi helyzetéről, főbb kitörési pontjairól, és ismertetik az MTÜ országos, valamint az adott térségre vonatkozó feladatait. A rendezvény platformot biztosít arra, hogy a turizmus helyi szereplői is megoszthassák az adott turisztikai térséghez kapcsolódó elképzeléseiket a szakma képviselőivel.
A rendezvény házigazdája dr. Fodor Tamás volt, aki köszöntőjében Sopron és Sopron-Fertő turisztikai célpontjairól, programjairól és a fejlesztésekről beszélt. A szomszédos Ausztria közelsége nagy kihívás, komoly konkurencia, de egyben példaként is szolgál.
Dr. Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója stratégiai célként jelölte meg, hogy az eddigi 2 éjszaka helyett 3 vagy 4 éjszakát töltsenek el nálunk a külföldi és belföldi turisták. A turizmus állami irányítását meg kell változtatni. Az emberek többsége egyre többet költ utazásra. Lehető legjobb élményt lehető legrövidebb időn belül kell szolgáltatni.
„A paradigmaváltás a turizmus teljes vertikumában elkezdődött” – tette hozzá. Elhangzott még, hogy több mint 3 milliárd euróval javította a turizmus a fizetési mérleget 2016-ban, a külföldi látogatások száma 6,6 százalékkal nőtt az előző évhez képest. 2019-re 10-15%-kal növelné a turizmus bevételét. Fontos a minőségfejlesztés és a családbarát turizmus erősítése.
Kárpáti Béla, a Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a Fertő-tó teljes körű rehabilitációjáról beszélt, ami a kormány támogatásával jön létre. 2016-20 között könnyen elérhető határátlépő pont legyen a Fertő tó és a kerékpárutak és horgászturizmus is fejlődjön. Láthattuk az Ökocentrum Természetvédelmi Látogatóközpont látványterveit.
Dr. Gajda Tibor turizmus, stratégiai fejlesztéséért felelős vezérigazgató-helyettes szerint a turista ma élményígéreteket keres, tehát boldogan fizet a minőségi szállásért és szolgáltatásokért. Sopron erős térségmárkával rendelkezik.
„Meghirdetjük ősszel az új országmárkát” – jelentette be Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációjáért felelős vezérigazgató-helyettese. Az új országmárka kialakításán már dolgoznak, amelyhez nemzetközi, magyarországi kutatásokat is végeznek. Mindenképpen erősítik az on-line kampányokat. A kormány minél láthatóbbá akarja tenni Magyarországot a külföldiek számára. Erősítik az FB oldalt is.
Fontos a hívószó valamint a globális fogyasztói trendek. Hosszú távú országmárka-stratégiára van szükség, amelybe az új generációt is be kell vonni.
Végül a VOLT fesztivál alapítója Lobenwein Norbert tartott beszámolót arról, hogy hol tart a szervezés, és beszélt a fesztivál himnuszáról, az „Emlékszem Sopronban”-ról, melyet 16 millióan néztek meg. Erős kampányba kezdenek, jövő héttől angolul és magyarul is láthatóak lesznek programjaik.
A rendezvény végén a megjelent polgármesterek, idegenvezetők és turisztikai szakmában dolgozók mondták el jelenlegi tapasztalataikat, javaslataikat, és barátságos beszélgetéssel zárult az esemény.
Fotó: Bódi Ágnes
Szöveg: Urbán Györgyi
Legyél az első hozzászóló "Paradigmaváltás a turizmusban" című cikkhez