„A DZT minőségi felmérése alapján a külföldi turisták az első tíz legfontosabb érv közé
sorolják »A régió hagyománya és történelme« aspektust Németország mint úti cél
kiválasztásánál. A DZT aktuális kampányával megfelel ennek a trendnek, és arra buzdítja
a külföldi látogatókat, hogy fedezzék fel Németország immateriális kulturális örökségét” –
magyarázta Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke.
Christoph Wulf, a Német UNESCO-bizottság Immateriális kulturális örökségek szakmai csoportjának vezetője így nyilatkozott: „A DZT új »Szokások és hagyományok« kampányában nagy szerepet játszik a lenyűgöző tudás és képességek által létrejött immateriális kulturális örökség és ennek továbbadása generációról generációra. Ezek az élő hagyományok társadalmunk kreativitásáról és feltalálókedvéről tanúskodnak. A DZT nemzetközi marketing-aktivitása tovább erősíti majd a Németországban ápolt immateriális kulturális javak nagyrabecsülését.”
A sváb-allemán farsang, a Rajna-vidéki karnevál helyi variánsaival, a faszénégető mesterség és a kátrányégetés, a lausitzi szorbok társadalmi szokásai és ünnepei, a Biikebrennen (téli bábuégetés), a Sófőzők-szövetsége Halléban, az oberammergaui Passiójátékok, illetve a német kenyérkultúra és az orgonaépítés mestersége a ma élő hagyományok jelentős példái, amelyeket szemügyre vesz az UNESCO szakmai bizottsága, illetve amelyek felkerülését az országos listára jóváhagyták a szövetségi államok kulturális minisztereinek konferenciáján, és így bekerültek a DZT által kommunikált témák közé is.
A „Szokások és hagyományok” tematikus kampány a „Kulináris Németország”, az „Élő hagyomány”, illetve a „Művészet és kézművesség” három fő oszlopával köti össze az úti cél Németország pozitív és modern imázsát az élő, autentikus hagyományokkal és ezek helyével a mai társadalomban. Ennek érdekében a kampányhoz a DZT a tartományi marketingszövetségekkel és a regionális partnerekkel közösen példákat választott ki, amelyek visszatükrözik a kulturális örökség sokszínűségét, amelyek turisztikai szempontból relevánsak és érdekesek lehetnek a különböző küldőpiacok számára is. A „Szokások és hagyományok” tematikus kampány központi elemét jelentik a nemzetközi bloggertúrák a három fő oszlop témakörében.
Bővebben: www.germany.travel/tradition
Legyél az első hozzászóló "Rajna-vidéki hagyományok, sváb farsang és a német kenyérkultúra" című cikkhez