A Renault megújult vonalvezetése már előrevetítette, hogy az egyik nagy kedvenc, a negyedik generációs Megane is hibátlan lesz a maga kategóriájában. Talán még ennél is nagyobb dobás a Grandtour, amire a felhasználási lehetőségeket és az árat tekintve is méltán mondhatjuk: all in one. Renault Megane Grandtour teszt.
Az új Megane Grandtour olyan mint a klasszikus svájci bicska: nagyon jól mutat és egyszerre több feladatra is alkalmas. A Grandtour megnevezés persze kicsit olyan mint a grenadirmars, ami valójában, maga a krumplistészta. A harmadik generáció dizájn félresiklását feledtető új Megane esetében a Grandtour igazából a kombi nagyívűbb meghatározása, bár az elegánsabb megközelítés már csak azért is jogos, mert ez az autó tényleg nagy, hosszú utazásokra termett és messze nem úgy néz ki, mint egy klasszikus kombi. Már csak azért sem, mert nemcsak, hogy a kategória legalacsonyabb, de egyben legszélesebb modelljeként tartják számon, amiért kifejezetten sportosnak is mondható.
A méretek igazán imponálóak. A kocsi 4,62 méter hosszú, majdnem másfél méter magas, tükrök nélkül 1,81 méter széles és 2,71 méter tengelytávú. A csomagtartó minden variálás nélkül, élből 580 literes – a középen felnyitható lappal pedig azt is elérhetjük, hogy ha kevesebb csomaggal autózunk, este ne kelljen derékig behajolva turkálnunk a csomagtartóban. Amely a hátsó ülést lehajtva 1695 literes, szélessége alul 1036, felül 854 milliméter. A jobb első ülést lehajtva pedig akár 2,77 méteres holmit is magunkkal vihetünk. Ezen a videón jól látható, milyen sokféleképpen variálható a kombi.
Mindez azt is jelenti, hogy a Grandtour valóban „all in one” autó: az impozáns megjelenés az üzleti, a praktikus, tágas, biztonságos kialakítás pedig családi használatra teszi tökéletessé.
Az optimális méret és a variálhatóság kipipálva. A külcsín szintén kipipálva: a Grandtour a Renaultnál újabban megszokott vonalvezetéssel, kifejezetten szép autó, amit a jól kiválasztott metál színek és a hangsúlyos ellenpontokat teremtő krómozott csíkok, megfejelve a galvanizált alumínium tetőrudakkal, még inkább elegánssá tesznek. Nem is kell ezt a katalógusban szuperlatívuszokkal turbózni, pedig ott a vonalvezetést – értsenek is alatta bármit – érzékinek nevezik, a jól elhelyezett első lámpákhoz pedig a „3D hatású fényjegyek” meghatározást gondolták ellenálhatatlannak. Ugyanakkor tény, hogy a Full LED ’Pure Vision’ és ’Edge Light” technológiáknak köszönhetően, a sötétben is nagy biztonságban haladhatunk a hosszú utakon.
A Grandtour jelző jogosságát erősíti a tágas és mutatós belső tér is, a jó fogású bőrkormánnyal és a duplarétegű szivacsozással készült bőr és szövet kombinációjú első ülésekkel, amelyek kifejezetten kellemes támasztást biztosítanak a hosszú utakon. A tesztre kapott felszereltséghez emellé a masszás funkció is társul, ami szintén a hosszú utazások megszakításakor lehet igazán hasznos.
A Renault a tiszta vonalvezetésű műszerfal esetében is az egyediség híve: a többiektől eltérően szinte függőlegesen állította be azt a méretes, 8,7 colos érintőképernyős, többfunkciós infotainment rendszert, ami nemcsak, hogy jól mutat, de jól is kezelhető. Az R-Link 2 rendszernek köszönhetően még személyre is szabható. Miközben a full panorámatető a térérzetet növeli – különösen a hátul ülőknek –, a praktikus rekeszek a vezetőnek segítenek azzal, hogy a mobil telefont, kulcsot, innivalót stb úgy tudják elrendezni, hogy mellette máshoz is hozzáférnek. És akkor megint Grandtour: a hosszú utakra tökéletes élményelem a tesztautónkban a felszereltséghez járó, csúcskategóriás Bose hangrendszer, ami 10 hangszóróval igazi koncertélményt varázsol az autóba.
Emellett a vezetőt segíti a kormány előtt felbukkanó head-up display éppúgy, mint a biztonsági és figyelmeztető rendszerek sora – a tolatókamerától kezdve, a közlekedési táblákat felismerő és az, aktív vészfékező rendszeren át egészen a parkoló asszisztensig.
Az 1,2-es, 131 lőerős benzines turbómotor pont elég volt ahhoz, hogy magabiztos tempóban közlekedjünk – sportfokozatra váltva pedig még annál is inkább – miközben a duplakuplungos automata váltó is a hosszú autózás kényelmét szolgálja. Igaz, ez a felállás – különösen városban – nem éppen fogyasztásbarát, de azért mértéktartással így is 8 liter körüli átlag környékén lehet maradni.
A Grandtour ráadásul nemcsak, hogy jobban mutat az átlagnál, még az ára is imponáló: a 1,6 SCe 114 Life felszereltségű belépő modell ötmilliótól indul, míg a csúcskategóriás Energy dCi 160 EDC – ami csak GT – verzióban érhető el, 8,79 millió forintért vihető el. A Bose kivitel három modellhez társítható a motorteljesítménytől függően 6,64 milliós, 7,1, illetve 7,64 milliós verzióban.
érsek m. z.
Legyél az első hozzászóló "Praktikus elegancia – Renault Megane Grandtour teszt" című cikkhez