Rossz üzlet a késői Pünkösd

A visszafogott jelzőt használta a Pünkösdi várakozások kapcsán Kovács Balázs a Danubius Hotels értékesítési és marketing igazgatója. Mondván a fővárosban ugyan az év első felében valóban érezhető növekedés mutatkozott – ami az EU elnökség mellett, meglepő módon a belföldi utazási kedv megélénkülésének is betudható – Pünkösdre viszont gyengébb a foglalási mutató. Igazolva, hogy a főváros továbbra is az üzleti és konferenciaturizmus számára igazán vonzó. Még kevésbé bíztató, hogy a fővároson kívüli szállodáik idei eddigi teljesítménye elmaradt a tavalyitól. Ráadásul, amíg az elmúlt években, a sátoros ünnepek idején a vidéki gyógy és wellness szállodák szinte mindegyike megtelt, most a többség nem mondhatja ezt el magáról. Ez is azt mutatja, hogy a belföldi vendégek az idén kevesebbet tudnak költeni, mint korábban. A szakember szerint az sem használ, hogy az idei naptár nem a legszerencsésebben alakul: Pünkösd szinte közvetlenül az iskolaszünetre és így a nyári szezon elejére esik és így a családok inkább már a nyaraláshoz csoportosítják át a pihenésre szánt forrásaikat. Az is látszik, hogy az utazók jórésze már egyre inkább kivár a foglalással: ha jó idő lesz a hétvégén, az utolsó pillanatban még sokan útnak indulhatnak.


Pfandler Katalin a Ramada Resort Aquaworld Budapest vezérigazgatója szerint is sok függhet még az időjárástól. A szálloda foglaltsága ugyan a 70 százalékhoz közelít, de ez szintén 70 százalékban a külföldi vendégeknek köszönhető. Igaz honfitársaink könnyebben döntenek úgy, hogy az utolsó pillanatban mégis befoglalnak. Az is látható – mondja -, hogy ma már a magyarok többségének szabadságolása a július közepétől augusztus végéig tartó 6 hétre koncentrákódik, ami az igen jó júliusi és augusztusi foglalási adatokban is visszatükröződik. Az Aquaworld vízibirodalomban azonban a Pünkösd is telt házat ígér, amihez a családi és sport programoknak is szerepük van.

A négycsillagos Dráva Hotel Thermal Resortban 80 százalékos foglaltsággal számolnak az ünnepekre. Vendégeik száz százalékban magyarok, akiknek többsége az Üdülési Csekket is felhasználja a fizetéskor. Kaisinger András igazgató úgy látja, a jó eredményben a ház szolgáltatásai és saját szervezésű eseményei mellett a környék kedvező adottságainak és programkínálatának is nagy szerepük van, mert különösen a jó időben, a vendégek többsége nem csak a házban akarja eltölteni a relaxációra szánt időt.


Az ötcsillagos büki, korábbi Birdland hotel egy hónapja került a független szálloda üzemeltető Accent Hotel Management irányítása alá és Greenfield Hotel Golf & Spa Bükk néven folytatja pályafutását. Merkert Szilvia igazgató, Pünkösd kapcsán 60 százalékos foglaltságról számolt be. Vendégeik nagyjából fele-fele arányban osztrákok és magyarok, akiknek többsége péntektől hétfőig tartózkodik a házban. Szerencsére jónéhány olyan – főként idősebb – vendégünk van, aki az ünnepek előtti, vagy utáni hetet is nálunk tölti – mondja az igazgatónő hozzátéve, hogy a hozzájuk érkezők mostani benyomásai az image építés szempontjából is meghatározóak. Ezért is szervetek jópár családi programot, miközben a helyi szolgáltatók marketing munkáját összehangoló turisztikai desztinációs marketing szervezettel is felvették a kapcsolatot.

Az elmúlt évekhez képest néhány százalékos visszaesés után, az idei foglaltsági adatok több, mint 30 százalékos növekedést mutatnak a tavalyi évhez képest a Ramada Hotel & Resort Lake Balaton-ban, ahol a szombat és a vasárnap éjszakák már teltház közeliek. Főként magyar vendégek látogatnak idén a házba, de a külföldi csoportok körében is igen közkedvelt a pünkösdi időszak. Növekedett a családos vendégek száma, ami annak köszönhető, hogy idén, házon belül és a saját strandon is különféle sport és animációs programokkal, képzet óvónő által felügyelt gyereksarokkalll várják az aktív pihenésre vágyókat..


A szintén független szállodaüzemeltető Service4You Hotel Managent kft. ügyvezető igazgatója Boldizsár Zoltán is vegyes képet említ. Amíg a négycsillagos Hévizi Palace Hotelben 90, a tihanyi Echo-ban 80, az alacsonyabb kategóriájú balatonlellei Napfényben 70 százalékos a foglaltság. A három csillagos balatongyöröki Carmenben és a négy csillagos ceglédi Best Western Aquarell-ben viszont telt ház lesz. A leggyengébb – az általános trendekhez igazodva -, a budapesti Lido 50 százalékos foglaltsága. A vendégkör összetétele is vegyes: Cegléden kizárólag magyarok, hévízen fele-fele arányban magyarok és osztrákok, Lellén tisztán oroszok és ukránok foglaltak szállást. A szakember szerint az általános anyagi helyzet romlását mutatja, hogy honfitársaink még a nagy ünnepek idején is az utolsó pillanatra hagyják – és az időjárástól is függővé teszik -, a foglalást. Ami még ennél is rosszabb: már a kiemelt ünnepek idején sem lehet érvényesíteni a korábban ilyenkor szokásos magasabb tarifákat. Az egyetlen jó jel, hogy a szállodák értékesítésével foglalkozó szakemberek még folyamatos foglalásokról számolnak be, vagyis jó idő esetén, még jócskán javulhatnak az eredmények.


Érsek M. Zoltán

Legyél az első hozzászóló "Rossz üzlet a késői Pünkösd" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*