Segélyhívásra tanítják az okos autókat

Segélyhívásra képzik az okos autókat

Jövőre tavasztól már csak olyan „okos” kocsik készülhetnek, amelyek baleset esetén azonnal, automatikuson riasztást küldenek. Már itthon is készülnek az újfajta segélyhívásra.

Az Európai Parlament szabályozása alapján 2018 márciusa után kötelező beszerelni minden új személy-, illetve könnyű teherautó típusba az úgynevezett e-segélyhívó rendszert. Az alkalmazás lényege, hogy ha baleset történik, akkor a készülék automatikusan és azonnal vészjelzést küld a 112-es segélyhívószámra, és rögtön továbbítja a szerencsétlenség legfontosabb adatait, így a diszpécser hamarabb értesítheti a hatóságokat, a mentő és védelmi illetékes szervezeteket, ezáltal gyorsabban kezdődhet meg a mentés. Az újfajta segélyhívásra kidolgozott  törvény alapján a rendszernek többek között a következő adatokat kell küldenie automatikusan:

  • a gépjármű típusa,
  • a használt üzemanyag,
  • a baleset időpontja
  • a baleset helyszíne

Segélyhívásra képzik az okos autókat

A törvényhozás döntését segítő tanulmányok alapján pusztán ezen adatok már alkalmasak lehetnek arra, hogy a mentés reakcióidejét a felére csökkentsék, különösen a vidéki régiókban.

Bár a rendszert csak jövő tavasztól lesz kötelező beszerelni az új autókba, október 1-től már lépett életbe az autókba beépített automata e-segélyhívókra vonatkozó szabályozás. Ez uniószerte egységesen lehetőséget ad az e-segélyhívók jelzéseinek továbbítására a mobiltelefon-hálózatokban, valamint fogadásukra is a 112-es számon hívható Egységes Segélyhívó Rendszerben. Ehhez kapcsolódóan az illetékes magyar hatóság a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) is lépett az ügyben Az NMHH a magyar szabályozásban is ettől a naptól vezeti be az e-segélyhívások megfelelő irányításához szükséges azonosítót – egy technikai számot –, amelyet a mobiltelefon-szolgáltatóknak alkalmazni kell az e-segélyhívásokban.

Legyél az első hozzászóló "Segélyhívásra tanítják az okos autókat" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*