Tavaly ugyanis a légi céget a tulajdonos Sólyom Befektetési Holding Kft. ügyvezetője, Hurtyák Róbert adta el a Charity March Kft.-nek, a Sólyom mögött álló befektető, Lucsik János tudta és beleegyezése nélkül. A Figyelő úgy tudja, hogy végül cégjogi problémák miatt a Charity March nem vált tulajdonossá: nem teljesítette ugyanis a cégbíróság hiánypótlási felszólítását. Így a Sólyom Hungarian Airways ismét a Sólyom Holdingé, azaz Lucsik Jánosé és Hurtyák Róberté.
Az optimizmus oka elsősorban az engedélyezésben keresendő. A folyamatot ugyan nemrégiben felfüggesztették, de bármikor újraindítható. Jó néhány akadályt már sikerült megugrani, de a legfontosabb, a minden alkalmassági feltételnek megfelelést igazoló üzemben tartási engedély (angol rövidítése alapján AOC) még hiányzik. Ehhez leginkább egy igen terjedelmes kézikönyv hatósági jóváhagyása kell, ami akár heteken belül meglehet.
Az induláshoz ekkor még mindig szükséges a működési engedély, amely a pénzügyi megfelelőséget tanúsítja. A körülmények hatására az alapítóknak el kellett vetniük az eredeti koncepciót, és a rajtot charterezéssel képzelik el. Ennek tőkeigénye nagyságrendekkel kisebb, mint a hagyományos vagy akár a fapados légitársaságoké, így a Sólyom-vezetés ebből a szempontból is optimista. Azonban a szabályok szerint az első háromhavi működés pénzügyi fedezetét így is oly módon kell felmutatni – például bankgaranciával vagy számlával –, mintha ez idő alatt egyetlen forint bevétel sem keletkezne.
Legyél az első hozzászóló "Sólyom kifulladásig" című cikkhez