Sorozatos óceánjáró balesetek

 A három napon át az Indiai-óceánon hánykolódó és csütörtökön partot ért Costa Allegra több mint hatszáz utasának a Costa Crociere felajánlotta, hogy visszafizeti az út árát és ugyanekkora összegű kártérítést is ad. Az utasok hetven százaléka a vakáció folytatását választotta a Seychelles-szigeteken a Costa Crociere költségére.  

 

Az Allegrán hétfőn tűz ütött ki, s ezt követően 3 napon át vontatni kellett, míg végül befutott a Seychelles-szigetek fővárosába. Január 13-án pedig Olaszország partjainál zátonyra futott a cég egy másik hajója, a Costa Concordia, s itt 32-en meghaltak. Mindezek nyomán a céget nem anyagi csőd, hanem a márkanév értékvesztése fenyegeti. Ezért a genovai hajótársaság tulajdonosa, az amerikai Carnival egyes lapok szerint a Costa megszüntetését tervezi. Ezt erősítette meg Genova polgármestere is, aki aggodalmát fejezte ki a csak Liguriában húszezer olasz munkahelyet biztosító Costa Crociere sorsa miatt.    

Szombaton kezdődik a Costa Concordia balesetének bizonyítási eljárása. A területileg illetékes Grossetót jelölték ki helyszínként. A toszkán város bírósága azonban szűknek bizonyult, így a feleket a Teatro Moderno színházba várják. 

    Több százan jelezték részvételüket a Costa Concordia több mint háromezer utasa közül. Az utasokat, a harminckét áldozat családjait, a Costa Crociere hajótársaságot, a Concordia kapitányát, Francesco Schettinót és a legénység tagjait ötszáz ügyvéd képviseli. Tömegesen akreditáltatta magát a sajtó, Grossetóban minden szállodaszoba foglalt. A kilenc vádlott – Schettino, a hajó másik öt tisztje és a Costa Crociere három vezetője – viszont egyelőre nem vesz részt az eljáráson. Ennek során nyilvánosságra hozzák az óceánjáró fekete dobozának tartalmát és kijelölik a vizsgálatokkal megbízandó szakértőket.    

A grossetói ügyészség által összeállított több mint tízezer oldalas aktacsomag tartalmát a Corriere Fiorentino napilap közölte. Ebben az szerepel, hogy a tragédia után meghallgatott Pierluigi Foschi, a Costa Crociere elnöke elmondta, a Costa hajók 2008-tól hétszáz alkalommal “haladtak közel” Giglio szigetéhez. Az ügyészség rekonstrukciója szerint Schettino a zátonyra futást követően a Costa Crocierével azt a verziót “egyeztette”, hogy a sziklának való ütközést áramszünet okozta. 

Legyél az első hozzászóló "Sorozatos óceánjáró balesetek" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*