Ausztriában, egy ugrásra a magyar határtól, egy puszta közepén épült meg 1998-ban a ma már híres McArthurGlen Designer Outlet. A világhírű márkák üzleteibe évente hatmillió vásárló látogat el: 15 százalékuk magyar. Ez az arány tovább nőhet, mert már közvetlen buszjárat is indul az outletbe, ahonnan a vásárlás után egy másik busszal elugorhatunk az strandolni egyet a Fertő-tóra.
Eddig is népszerű volt a magyarok körében a parndorfi Designer Outlet, de mostantól még többen juthatnak el majd ide: ezentúl ugyanis a Flixbusz Budapest és Bécs között közlekedő menetrendszerinti járata Parndorfban is megáll. A fővárosból minden nap 07:15-kor indul – a WiFi-vel, mosdóval, konnektorral is felszerelt – távolsági busz, ami 09:40-re ér Parndorfba. Visszafelé először 14:00-kor van járat, de nem érdemes rögtön hazasietni. Nyáron kedd és szerda kivételével 19:05-kor is indul vissza busz Budapestre, így akár egy teljes napot is Parndorfban tudnak tölteni az érdeklődők – vagy elugorhatnak közben strandolni egyet a Fertő-tóhoz.
Az, akinek elég pár óra a vásárlásból, még az esti visszaindulás előtt kitérőt tehet egy busztranszferrel az alig 24 kilométerre lévő Podersdorf am See-be. Ausztriában itt található a Fertő-tónál a leghosszabb strandszakasz, a közelben van a Mini-Max szabadidőpark és a híres piros-fehér világítótorony. A strandolás után busszal térhetnek vissza a kirándulók Pandorfba, ahonnan 19 órakor indul a Flixbusz a Népligeti állomásra.
A parndorfi Designer Outlet – mint azt a létesítmény képviseletében Markus Wögerbauer és Planéta-Jakus Katalin egy közelmúltbeli sajtóbeszélgetésen felidézte – 1998-ban 28 üzlettel indult, ma pedig már 160 bolt nyit ki itt naponta és kétezren dolgoznak a vásárlók kiszolgálásáért. Az outletben, kávézók, éttermek, játszóterek, ingyenes parkolók várják a vásárlókat, akik a legismertebb márkák – így például a Prada, az Armani, a Bally, a Gucci a Nike, az Adidas, a Guess, a Diesel, a Karl Lagerfeld és a Desigual kínálatából – válogathatnak. Mint azt Markus Wögerbauer elmondta, szabályaik szerint itt a rendes üzleti áraknál 30 százalékkal olcsóbban kell árulni a termékeket.