Álmos vezér nevét viseli és augusztus 18.-án érkezik meg a Sólyom Hungarian Airways első Boeing 737-500-asa Ferihegyre, amit további öt gép követ majd. A repülők ugyan nem a legújabb típusok közül kerülnek ki és nem a legolcsóbban üzemeltethetőek, de információink szerint mindez a lízingdíjban is megmutatkozik. Magyarul lényegesen olcsóbban jut hozzá a légitársaság, mint a legújabb és legmodernebb gépekhez. Ez pedig korántsem mindegy az üzemelés költségeinek kiszámolásakor, ami a légitársaság szerint azonos flottaméretet tekintve 36 százalékkal a Malévé alatt marad majd. A most 110 személyre konfigurált gépek – ebből 22 ülés a business utasoké – érdekessége, hogy korábban fekvőhellyé is alakítható, 24 férőhelyes elrendezésben, transzatlanti járatokat teljesítettek, vagyis minden szempontból megkíméltnek nevezhetők.
Ahogy Vágó József az új, nemzeti zászlós légitársaság vezérigazgatója a légitársaság első sajtótájékoztatóján kifejtette, céljuk az, hogy elsősorban a Malév csődje miatt elmaradt üzleti utasokat és konferenciaturistákat vonzzák vissza Magyarországra és a kiutazók köréből is azokra számítanak, akik a magasabb minőségű szolgáltatásokat igénylik. A Sólyom Hungarian Airlines névválasztását így indokolták a társaságnál: „A SÓLYOM a magyar történelem egyik leginkább ismert és megbecsült szimbóluma, végigkísérte a magyarság történelmét, számos kegytárgyon és ábrázoláson töltött, tölt be fontos mitológiai szerepet.” A magyar jelleget azért is fontosnak tartják, mert az üzemeltető cég tisztán magyar tulajdonban álló, itthon adózó társaság, amely nem kapott és ígéretük szerint nem is igényel állami támogatást, miközben magyar szakembereket kíván alkalmazni. A jelenlegi gárda mellé hamarosan megkezdik a további munkatársak felvételét, ami augusztustól kezdődik. A finanszírozókról azonban továbbra sem lehet sokat tudni, mindössze annyit, hogy a két ismeretlen partner közül az egyik egy Ománban bejegyzett idegenforgalmi vállalkozás, a másik egy Dubai-ban bejegyzett tőkeerős pénzügyi befektető. Vágó József vezérigazgató azt is elmondta, hogy a társaság 6-12 milliós tőkeemelést végrehajtva Zrt-vé alakul majd
A Sólyom terve az, hogy az üzemelés megkezdésétől fogva – amelynek időpontját még nem tudni – 22 európai desztináció szerepel majd a menetrendben. Közülük hat nagy európai főváros lesz. Az ígéretek szerint a flotta 2017-re éri el a most elképzelt létszámot: akkor 20 regionális 20 keskenytörzsű és 10 széles törzsű, vagyis hosszútávú járatok teljesítésére alkalmas – Airbus típusú – gépből áll majd.
é.m.z.
Legyél az első hozzászóló "Szárnyat bontott a Sólyom" című cikkhez