Tavaly 146,1 százalékkal 620 millióra nőtt a kínai légitársaságok polgári utasforgalma, megközelítve a járvány előtti utolsó év, a 2019-es 660 milliós utasforgalmát a kínai polgári légügyi hivatal jelentése szerint.
Tavaly a belföldi útvonalak tették ki az utasforgalom nagy részét, mintegy 591 millió utat, ami 136,3 százalékos növekedés 2022-höz képest. Hongkong, Makaó és Tajvan viszonylatában 6,68 millió utast szállítottak a légitársaságok, ami 1324,7 százalékos növekedés az előző évhez képest. Nemzetközi járatokon tavaly 29,05 millió utas fordult meg, 1461,7 százalékkal több mint az előző évben. A kínai légitársaságok tavaly 5206 járatot szolgáltak ki, 4583 belföldi és 623 külföldi viszonylatban.
Kínában a közforgalmi repülőterek száma öttel 259-re bővült tavaly, és közülük 38 teljesített 10 milliónál nagyobb utasforgalmat. A belföldi repterek forgalmának 20 százalékát három reptér, Peking, Sanghaj és Kanton adta és ezek bonyolították le a külföldi utasforgalom 60,8 százalékát is. Tavaly az év végére a kínai polgári légiközlekedési ágazat 4270 lajstromozott közforgalmú repülőgéppel rendelkezett, ez 105-tel több, mint 2022-ben.
Pénteken megtette első “külföldi” útját a kínai hazai gyártmányú C919-es repülőgép típus. A China Eastern Airlinse flottájába tartozó gép charter járatot teljesített Sanghaj és Hongkong között. A sanghaji székhelyű China Eastern május 27-én kapta meg hatodik C919-es repülőgépét a gyártó Commercial Aircraft Corp of China-tól, a COMAC-tól. Az elmúlt egy év folyamán a május 27-i állás szerint a China Eastern öt C919-es gépe 2181 kereskedelmi járaton összesen 6990 órányi repülési időt teljesített és mintegy 300 ezer utast szállított. (MTI)