Új fejezetet nyit a vízibirodalom

Ma már nem túlzás a vízibirodalom kifejezés az Aquaworld kapcsán, ahol évente hétszázezer vendég igazolja a régió legnagyobb vízi élményparkjának és a hozzá tartozó Aquaworld Resort Budapest létét. Pfandler Katalin, a komplexum tulajdonos-vezérigazgatója szerint a folyamatos felújítás, fejlesztés mellett egy új korszak megnyitását is tervbe vették.

Pfandler Katalin

– Induláskor az egyik legfontosabb faladatunk az volt, hogy a szállodát és a vízibirodalmat, egyfajta szigetként értelmezve, nemzetközi viszonylatban is megismertessük. Borzasztóan nagy munka kellett ahhoz, hogy kiépítsük azokat a hidakat, amelyekkel számunkra elérhetővé váltnak az európai és az Európán túli országok és még ma is, nap mint nap téma, hogy melyek azok a desztinációk, ahol tovább kell erősítenünk az ismertségünket. Ahol viszont már sátrat vertünk, szerencsére egyszerűbb a helyzet, mert hála Istennek a szolgáltatásaink és a létesítményeink minősége elegendő ahhoz, hogy a szájhagyomány útján újabb és újabb vendégek, családok jöjjenek el hozzánk. Az ismertség megszerzése mellett persze legalább ennyire fontos, hogy folyamatosan azt a minőséget tudjuk nyújtani, amit a vendégeink elvárnak. Mindezt úgy, hogy ebben a szakmában ma nagyon kevés a magasan kvalifikált munkaerő, ami minden területen nagy kihívást jelent. Már csak azért is, mert számomra mindig nagyon fontos elvárás, hogy az Aquaworld ne egy átlagos létesítmény legyen, hanem olyan élményközpont, ami kiemelkedik a többiek közül.

– Amellett, hogy az Aquaworld a régió legnagyobb vízi élményközpontjaként nyílt meg az is újdonság, hogy Önök a Magyarországon üzemelő külföldi szállodák többségével ellentétben magyar igazgatóval kezdtek és most is magyar szakember irányítja a szállodát és a fürdőt is. Hogyan tudta megtalálni a megfelelő csapatot?

– Tapasztalatból mondhatom, hogy az elmúlt évtizedet tekintve, a szakmai tudásban ma már nem látok különbséget a külföldi és magyar igazgatók között. A nemzetközi szállodaláncoknál ráadásul még könnyebb is a helyzet, mert ha az egyik hotel biceg akkor a többiek, többféle eszközzel is segíteni tudják. Mi viszont önállóak vagyunk és így mindenre, mindig magunknak kell megtalálnunk a megoldást, ami jóval nagyobb felkészültséget és probléma megoldó képességet követel meg. Ezért ki merem jelenteni, hogy sok kiváló munkaerő létezik Magyarországon, és ha kiváló termék van, akkor ahhoz a kiváló munkaerőt is meg lehet találni.

– A kiválóság fontos tulajdonság, de a hosszútávú eredményesség érdekében legalább ennyire kulcskérdés a motiváció.

– Ezért van az, hogy az én még mindig személyesen és napi szinten is részt veszek a munkában. Azt gondolom, hogy a közös munka eredményességével kapcsolatban a pénzügyi eredmények mondanak el a legtöbbet: az Aquaworld stabil gazdasági lábakon áll és a múlt évben már elhagyta a húszmillió eurós nettó árbevételt. Ezért bízom abban, hogy pár éven belül már a kapacitás bővítésre is lesz elegendő forrásunk. Mert nem csak megújítani, hanem bővíteni is szeretnénk a szállodát.

– A négycsillagos Aquaworld Resort Hotel és a vízibirodalom nem volt mindig magányos harcos. Induláskor a Ramada lánchoz tartoztak, a közelmúltban pedig, néhány évig a fürdő és szállodaüzemeltetéssel foglalkozó osztrák Vamed Vitality World volt az üzemeltető. Mi tanultak ebből az időszakból?

– A Wyndham lánchoz tartozó Ramada brand egy olyan minőségi követelményrendszer, amit mindenkinek teljesítenie kell, aki ahhoz csatlakozik. Ennek az az előnye, hogy minden vendég, aki ismeri a Ramada szállodaláncot, pontosan tudja, mire számíthat. A Ramada nagyon jó iskola volt a kollégáim és magam számára is, mert megtapasztaltuk azt a szervezési és működtetési modellt, azokat a jól működő sztenderdeket, aminek önálló szállodaként nem lettünk volna a birtokában. A Vamed kapcsolatban pedig megismertük az osztrák szállodapiacot és az ottani munkamódszereket, aminek szintén megvoltak a maga tanulságai. Ez azért is érdekes volt, mert miközben minálunk a vendégek 80-85 százaléka a külföldi, és ebből mindenféle náció, nem csak európai, hanem ázsiai, izraeli, amerikai és szinte minden nemzet megfordul, addig Ausztriában pont fordítva van. Ott többségében osztrák vendégek vannak, ami egészen más szervezést és munkamódszert igényel, hiszen mások, lényegesen egységesebbek, ugyanakkor magas szintűek a vendégek igényei. Ezt a különbséget meg tudták ismerni és fel tudták mérni a kollégáim, és mint mindenből, ebből is sokat lehetet tanulni.

– Említette a beruházásokat. Mi történt az elmúlt években?

– Eljutottunk oda, hogy mind a 309 lakóegységünk – szobák, lakosztályok -, teljes mértékben felújításra kerültek. Ennek nagyon örülünk. Emellett pedig folyamatosan fejlesztjük a komplexumot. Mivel a bevételünk jelentős része az étel és italforgalomból ered, a konyhaüzemünk fejlesztése évről évre óriási feladatot jelent: folyamatosan megújítjuk a gépparkot, idén pedig a hűtőkapacitás bővítésére is sor került. De a vendégek számára látványosabb területeken is fejlesztünk: tavaly nyáron megnyitott a családoknak, de főként a kisebbeknek szóló Spray Park, amivel további 400 négyzetméterrel növekedett az élményelemek területe.

– Milyen fejlesztéseket terveznek a következő évekre?

– A nagy tervünk egy újabb korszak kezdetét jelenti majd. Azzal a termálkút fúrási lehetőséggel szeretnénk élni, amire már vízjogi létesítési engedéllyel rendelkezünk. A kútfúrás pedig egy újabb fejlesztési hullám kezdetét jelentheti, mert ezzel már be tudjuk indítani a gyógyászati kezeléseket is, ami természetesen további szálláshelyeket is szükségessé tesz majd.

 

 

Érsek M. Zoltán