A Heritage Malta víz alatti kulturális örökség részlege bejelentette, hogy három új, történelmi, víz alatti helyszínnel bővült a látnivalók listája, így a búvárokat új felfedeznivalók is várjak.
Ezzel egyidejűleg meghirdettek egy vízalatti fotópályázatot, a máltai örökség népszerűsítésére. Az új három látnivalóval az igazgatóság már 15 vízalatti helyszín felügyeletét és gondozását látja el és további merülőhelyek feltárását és bevonását tervezik a 2021-es és 2022-es évre. Az egyik új vízalatti roncs a B24 Liberator a dél-máltai Marsaxlokk öböl környéki partoknál, egy II. világháborús amerikai nehézbombázó. Úgy vélik, a repülő és 10 fős legénysége az 1943 május 6-i bombázás alkalmával egy hibás leszállási kísérlet miatt zuhant a vízbe és került a gép a tenger fenekére.
A második újdonság egy Douglas A-1 Skyraider, Birżebbuġia partjainál. Ez egy-üléses, amerikai, támadó célú repülő, mely géptípust hosszú időszakon keresztül, a késő 40-es és a korai 80-as évek között használt az Egyesült Államok Haditengerészete, a Tengeri hadtest és a Légierő, a Brit Királyi Tengerészet és a Francia Légierő.
A Birżebbuġia déli partja mentén található repülőgép-roncsot A-1 Skyraiderként lehet azonosítani, sorozatszám: 09236, pilótája Robert HL Reeb hadnagy volt. Ez a Skyraider egyike volt annak a négy repülőgépnek, amely futár feladatott töltött be Hal Far repülőtér és az USS Midway repülőgép-anyahajó között. Az anyahajót egy héttel a második világháború vége után állították üzembe, és 1955-ig a világ legnagyobb hajója volt. 1947 októberében az USS Midway első küldetését teljesítettet a Földközi-tengeren a 6. flottával. 1947 decemberében Reeb hadnagy Skyraidere motorja hirtelen leállt a Ħal Far-i reptérről való felszállás után néhány perccel és az újraindítás sem sikerült.
Végül de nem utolsó sorban egy újabb Junkers Ju88 is megtekinthető lesz a vízalatti történelmi örökségek sorában. Ez már a második ilyen a vízalatti örökséget kezelő részleg gondozásában. Az újabb Ju88 Marsascala partjaitól észak-keletre található. A Junkers Ju88-at a második világháború egyik legsokoldalúbb harci repülőgépének tekintik, és a német Luftwaffe használta mindenféle konfliktusban és fronton.
A Hertitage Malta szerint az új látnivalók biztosan felkeltik a nemzetközi búvártársadalom érdeklődését és bár a járvány miatt Máltán is rengeteg visszamondás történt, már most érezhető a növekvő érdeklődés az új helyszínek iránt. A Heritage Malta egy fotópályázatot indított a víz alatti helyszínek népszerűsítésére, nemcsak a Heritage Malta felügyelete alá tartozó objektumok, hanem más, vízalatti helyszínek bevonásával. A pályamunkáknak két kritériumnak kell megfelelnie: a képen látszani kell a tengernek, valamint a természeti és történelmi elemek kölcsönhatásának.
A Heritage Malta a szárazföldi és a vízalatti emlékeknek azonos jelentőséget tulajdonít, mert mindkettő a nemzeti örökség része és jelentős szerepet játszik Málta turisztikai vonzerejében és ismertségében. A Heritage Malta 2003-as alapítása óta jelentős változásokon ment keresztül, mára az ország történelmi örökségének felelős gondnoka, fejlesztője, kutatója és népszerűsítője is egyben. Lehetővé teszi, hogy a nagyközönség megfelelő mértékben és formában hozzáférjen. Az Igazgatóság nem titkolt célja, hogy a felügyelete alá tartozó vízalatti helyszíneket is UNESCO Világörökségi Védelem alá vonják hasonlóan számos máltai szárazföldi történelmi emlékhez, melyek már az UNESCO listáján szerepelnek. Ez nem csak megőrzési, de marketing szempontból is igen fontos.