Az Emirates úttörő kezdeményezést indít az Egyesült Arab Emirátusok-beli Falcon Aircraft Recycling vállalattal közösen: a fenntarthatóság jegyében az egyik, forgalomból kivont A380-as óriásgép legtöbb alkatrészét szétszerelés után újrahasznosítják, több elemet pedig a repülés iránt rajongók vásárolhatnak meg. Az alkatrészek újrahasznosítása teljes mértékben az Egyesült Arab Emirátusokban, a légitársaság hazájában történik majd, így a projekt ökolábnyoma szintén minimális.
A kiörgedett repülőgépek általában egy elhagyatott telepre kerülnek, ahol azokat alkatrészeikre bontják. A legtöbb esetben csak a nyereségesen újrahasznosítható elemeket használják fel, így a repülőgép jelentős része hulladéklerakóban végzi, vagy évekig a tárolóhelyen marad. A repülőgépek számos alkatrésze nehezen újrahasznosítható, vagy feldolgozható, különösen a tűzálló és a kompozit anyagokból készült elemek.
Miután az A6-EDA lajstromszámú gép, az Emirates legelső A380-asa, teljesítette utolsó kereskedelmi járatát, a légitársaság karbantartó központjába került, ahol az Emirates mérnökei kiszerelték a még működő alkatrészeket. Így megmenekült például a hajtómű, a futómű és a vezérlő elemek. Ezt követően a repülőgép regisztrációját törölték, és a vázat átadták a Falcon Aircraft Recycling csapatának, akik megkezdték a szétszerelést.
Bekapcsolódott a munkálatokba a Wings Craft nevű vállalat is, amely repülőgép-alkatrészekből készít bútorokat és ajándéktárgyakat, de a Falcon Aircraft Recycling is egyedi tárgyakat készít. Ezen Emirates relikviák a következő hónapokban kerülnek kereskedelmi forgalomba. Az eladott tárgyak nyereségének egy része az Emirates légitársaság alapítványához kerül majd.
Az Emirates első A380-asa, az A6-EDA kiválóan szolgált az évek alatt:
- Az Airbus hamburgi telephelyén 2008. július 28-án készült el
- Első kereskedelmi járata: Dubaj – New York JFK, 2008. augusztus 1.
- Utolsó kereskedelmi járata: Szingapúr – Dubaj, 2020. március 8.
- Teljesített járatok száma: 6,319
- Meglátogatott repülőterek száma: 62