Az Ausztriából induló, vagy oda érkező repülőkre ezentúl nem lehet 40 eurónál olcsóbban jegyet eladni. Ez egyértelműen jelzi, hogy vég a szuperolcsó fapados repülésnek például Bécsben – írta a G7.
A gazdasági szakportál az Euractiv alapján azt írta: az osztrák nemzeti légitársaság, az Austrian Airlines (AUA) csak úgy menekülhetett meg a csődtől, hogy állami támogatást kapott, amiért viszont végre kell hajtania egy több elemből álló zöld programot. Az AUA összesen 600 millió euró juttatásban részesült: 150 milliót a a Lufthansa, vagyis fő tulajdonosa biztosít, a 150 millió eurót áll az osztrák állam, a többi 300 millió eurót pedig osztrák bankok hitelezik.
Cserébe az AUA-nak sok mindent kell tejesítenie. A légitársaságnak 2030-ra a 2018-as érték 50 százalékára kell csökkentenie a károsanyag-kibocsátását, például úgy, hogy az üzemanyag felhasználást évente 1,5 százalékkal kell hatékonyabbá tenni, a rövid- és középtávú járatoknál pedig 2 százalékra kell növelni az alternatív üzemanyagok arányát. Emellett dömpingellenes szabályokat is hoztak, tehát általánosságban is csökkenteni akarják a légiforgalmat. Ennek részeként előírják, hogy ezentúl költség alatt nem lehet jegyet értékesíteni, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy 40 euró alá nem mehetnek a jegyárak.
Az Austrian Airlines egyébként már újra indít járatokat, a légitársaság első járata a koronavírus-járvány miatti leállást követően hétfő reggel szállt fel Münchenbe.