Autósok: ne kockáztassunk télen!

hirdetés

A problémás esetek oka 65 százalékban az alacsony légnyomás, 20 százalékban az elkopott futófelület a gond, 14 százalékban pedig az abroncsok túlfújása. Az Európa sztrádáin is futó autókkal is hasonló a helyzet, tízből nyolc autós vezet alacsony légnyomású abroncsokon. Mindez a Bridgestone tizenöt RU-s országban végzett közlekedésbiztonsági felméréséből derül ki.

Az abroncsok napi szemrevételezése mellett, ha gyanúsat észlelünk, érdemes megtudunk, hol szökhet a levegő a gumikból. Elsőre érdemes a szelep sérülésére gyanakodnunk, bár gumiabroncsból a levegő a gumiperem és a felni érintkezésénél is el tud elszökni. Akadhat egy szabad szemmel láthatatlan ok is: az abroncs belső felületén van egy vékony légzáró gumiréteg, amely az abroncs elöregedésével párhuzamosan szintén öregszik és elkezdi átereszteni a levegőt. Így egy esetlegesen öreg abroncsba gyakran hiába próbálnunk – szinte szó szerint – új életet lehelni, egy idő után ismét csökkenő guminyomást fogunk tapasztalni.

Minőségi abroncsok választásával és rendszeres havi ellenőrzéssel nemcsak a gumiabroncsunk élettartamát lehet megnövelni, de csökkenthetjük az üzemanyag-fogyasztást és a balesetveszélyt is – fogalmaznak a felmérés összegzésében. 

A Bridgestone Corporation szakértői az elmúlt években tizenöt EU-s országban több mint ötvenezer, Magyarországon háromezer-ötszáznál több gépjármű abroncsait vizsgálták meg.
 

Legyél az első hozzászóló "Autósok: ne kockáztassunk télen!" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*