A mosolygós kategóriaváltó Baleno

Suzuki Baleno 1.0 GLX teszt

hirdetés

A bőség zavarával kell megküzdenie annak a Suzuki vásárlónak, aki nem határozott elképzeléssel indul a szalonba. A piacverő Vitara és a legalább annyira jó, de vitatottabb szépségű S-Cross mellett ott a Baleno is, ami más tud, mint a többek. Suzuki Baleno 1.0 GLX teszt.

Arról már korábban írtunk, hogy a Suzuki Európában is feltámasztotta az egykor határozottan jó csengésű Baleno márkanevet. Ezzel viszont komoly dilemma elé állította híveit, hiszen így egyszerre három ütős modellel támad szinte ugyanabban a szegmensben. Igaz, amíg a Vitara kicsit terepesebben SUV-os, az S-Cross inkább presztízs autós a kis-közép kategóriában. A Baleno pedig a hagyományos limuzin vonalat hozza azzal, hogy a szó szoros értelmében a földön jár: nem emelt a karosszériája, amelynek ívelt vonalai kifejezetten megnyerő külsőt adnak a szemből nevetős szájú modellnek. Leginkább ez az, ami a Suzuki ma már teljesen európai küllemű autóiban egy kicsit Ázsiát idézi.

A nagyobb testvérekkel szembeni legfőbb hátrányt azonban nem ez jelenti a Balenónak, hanem az, hogy a mai divatirányzattal szemben nem crossoweres és a jobb felszereltséggel – különösen a tesztautónk extráival –, nem olcsóbb, mint a trendkirály Vitara alapváltozata. A Baleno persze mást ad és másként, igazolva, hogy a Suzuki – a stabil megbízhatóság és az alacsony fogyasztás mellett –, nagyon érti, miként lehet egy kis térből is lehető legtöbbet kihozni. A kisautóból nagyra nőtt Baleno ugyanis úgy lóg ki felfelé a B szegmensből, hogy miközben a Swiftnél ugyan hat centivel alacsonyabb, de 15 centivel hosszabb. A gyakorlatilag 4 méter hosszú, 1.74 méter széles, az 1.47 magas, 2.5 méter tengelytávú kocsiban minden és mindenki elfér.

Az első üléseken ülve kifejezetten kellemesen elférhetünk, és a hátsón sem kell szorongani. Ehhez jön a 355 literes csomagtartó, ami szintén nem nevezhető kicsinek.

Igaz a GLX felszereltség extrái jól megdobják a Beleno árát, de azért a kényelmet is növelik – kérdés, kinek mi – mondjuk az adaptív tempomat, vagy a radaros vészfék asszisztens mennyit ér ebből. Különösen, ha azt vesszük, hogy a Suzuki még az önmagukért való extrák terén is a puritán megoldások híve. Más kérdés, mert miközben nyugaton inkább vesznek egy kategóriával kisebb autót jól felszerelve, mifelénk inkább a nagyobbat választják a belépő szinttel. A most tesztelt GLX felszereltségű Baleno váltója automata – 6AT váltó, ami különösen a városban erősíti a kényelemfaktort. Az egyetlen meglepetés mindössze annyi, hogy a Baleno váltója inkább a kényelmes, mint a sportos, tempós közlekedéshez optimalizált, azért az ember néha úgy érzi, jó lenne kicsit jobban megpörgetni a motort. Ilyenkor jön a kormány melletti fülekkel irányítható kézi váltó, ami amúgy is segíti az önmegvalósítást, igaz ebben az esetben csak visszafogottan, mert úgy hangolták, hogy ész nélkül, vagyis az elektronika engedélye nélkül nem válthatunk csak úgy felfelé. Más kérdés, hogy az úrvezetői stílusú beállításnak megvan az az előnye, hogy az 1000 köbcentis, 110 lóerős benzines turbómotor vegyes fogyasztásban sem kíván többet öt és fél liternél.

A Baleno belsejének kivitelezése, rácáfolva az Indiai termékekkel szembeni sztereotípiára tisztességes munka. (Igaz az sem mindegy, hogy Japán minőségellenőrzésen esett át.) A belső tér kialakítását is a praktikum vezérelte, miközben azért egy kis menőséget is oda akartak tenni a Suzuki tervezői. Ilyen az, hogy a külön szabályozható klíma digitális, a kocsi gombbal indul, és került egy kék csík a műszerfal tetejére és a kilométeróra meg a fordulatszámmérő körébe. Ennél jobban eltalált megoldás a fogyasztás állását és a korábbi átlagfogyasztást, illetve a pillanatnyi gyorsulás értékét mutató formás kijelző. Meg a kocsi hűtőmaszkjának formáját idéző középső fémes keret, ami a ma már Suzuki sztenderd kék-zöld-sárga-piros osztatú infotainment rendszert is magába foglalja. Ahonnan a könnyen létrehozható telefonkapcsolatot és a rádiót is irányíthatjuk. A hangerőt az érintőképernyőn ujjunkat csúsztatva, vagy a többfunkciós kormányról tudjuk szabályozni.

Ami az árat illeti, a belépő 1,2 GA már 3.095.000 Ft-ért kapható, az 1.0 DITC viszont már 4.650.000 Ft, az 1.0 DITC 6AT pedig 5.250.000 Ft, amiért már van, aki egy kisebb felszereltségű Vitarával is gondolkodóba esik.

érsekm.

Legyél az első hozzászóló "A mosolygós kategóriaváltó Baleno" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*