Valahol a világon minden 4. percben felszáll vagy landol egy A-380-as Airbus, amely több mint 500 ülésével a világ legnagyobb személyszállító repülőgépe, amelynek alkatrészei puzzle-ként utaznak, mielőtt összeállnak.
A mega-jet ugyan mások utaztatására készült, de mielőtt legelőször egyáltalán fel tud szállni, őt is rendesen megmozgatják, mert Európán keresztül-kasul hosszú utazás vár még rá.
Először is, egy Airbus elkészítéséhez összesen 2,5 millió alkatrészt kell legyártani, majd leszállítani és összerakni, mint a puzzle-t. Az alkatrészeket Európa legkülönbözőbb helyszínein gyártják le: Franciaországban, Németországban, Angliában, Spanyolországban és Olaszországban, majd szép sorban begyűjtik őket.
Speciális hajókon, majd a szárazföldön összesen 6 db hatalmas, mélyített rakterű teherautón szétosztva szállítják a még eléggé szétdarabolt állapotban lévő masinát, melyek a franciaországi Toulouse felé veszik az irányt, ahol a végső összeszerelést végzik. E célból egy saját, extra széles utat építettek, ezen kell a 2 km hosszú konvojnak – természetesen rendőri kísérettel – összesen 240 km-t csigatempóban megtennie. Az útba eső összesen 21 francia város kíváncsi lakói számára, ahol áthalad a konvoj, ez minden alkalommal grandiózus színjátékot jelent. A logisztikai csúcsteljesítményen egy összesen 200 fős szakértői csapat dolgozik: “A legapróbb részletekbe menő tervezés, állandó kölcsönös kommunikáció és speciális szállítóeszközök szükségesek mindehhez” – nyilatkozta Wilhelm Preuss, a hamburgi székhelyű Airbus cég transzport-logisztikai főnöke. – “Ezekben a hatalmas teherszállító óriásokban az alkatrészek millió biztonságosan, emberi kéz érintése nélkül érik el céljukat.”
Amikor elkészül egy új A380-as, akkor Toulouse-ban emelkedik legelőször a levegőbe, és egyenesen Hamburg-Finkenwerder-be repül, ahol a végső külső lakkozási és a belső kabinkialakítási munkákat végzik el rajta.
Az alábbi videó bemutatja, hogy az összeszerelés után hogy néz ki egy Airbus A-380 kétszintes, négyhajtóműves, széles törzsű utasszállító repülőgép:
Legyél az első hozzászóló "2,5 millió darabos puzzle a világbajnok Airbus" című cikkhez