A berni regionális légitársaság által januárban elfogadott „SkyFit2013plus” gazdaságossági program már 2013. első két és fél hónapjában meghozta gyümölcsét: a foglalások száma és a bevétel is bíztató. Újabb úticélokkal is bővül a SkyWork hálózata: május 6-tól heti 11 járattal megindul Münchenbe, és új járatként szerepel az idei nyári menetrendjében Brindisi, Dzserba, Hammamet, Nápoly és Zadar is. Így a SkyWork már 29 városba repül Bernből öt Dornier 328-as és egy Dash Q400-as repülőgéppel a nyári csúcsidőszakban. „Ha az utasszám növekedésével párhuzamoson növelni tudjuk az átlagbevételt, ez azt mutatja, hogy egészségesen, a forgalmi igénynek megfelelően fejlődünk” – nyilatkozta Tomislav Lang vezérigazgató, aki a részvénytársaság januári átalakítása során a légitársaság társtulajdonosa lett.
A gazdaságossági program ugyanakkor költségcsökkentést is megkíván, bár a termék magas színvonalából nem kívánnak alábbadni. (A kiemelt fedélzeti szolgáltatást nyújtó SkyWork „minőség szolgáltatás alacsony árakon” jelszóval pozicionálja magát.) Az optimalizálás így inkább a kezdeti lendület visszafogását jelenti: az elmúlt évek intenzív géppark-, hálózat- járatszám-, és termékfejlesztése során kialakult túlköltekezés csökkentését. A menedzsment lemondott a fizetésének egy részéről, a hajózók jövedelmét teljesítmény-alapúvá alakítják át, a betöltetlen földi személyzeti állásokat megszüntetik, és „szociálisan elfogadható megegyezések mellett” dolgozók elbocsájtására is sor került.
A Skywork Airlines nyári célállomásai
A karcsúsítás érinti a gépparkot és az útvonalhálózatot is. Sajátos takarékossági megoldás, hogy a háromból két Dash repülőgépüket visszaadták a lízingcégnek, de eseti igények céljára felhasználhatják.
A belgrádi és az elbai járatot megszüntették, a Bern-Budapest járatot pedig a tervezett négy helyett csak hetente kétszer repülik az új, nyári menetrendben. A budapesti járat 2013. április 3-tól május 1-ig szerdán és szombaton reggel, május 7-től október 22-ig pedig kedden délután és szombaton reggel közlekedik. A budapesti járatszám-csökkentést a SkyWork a kicsi és alacsony fizetőképességű magyarországi kereslettel, illetve az egyéb útvonalain elérhető nagyobb bevétellel indokolja, s repülőgépeit valamint marketing tevékenységét inkább azokra koncentrálja.
Legyél az első hozzászóló "Európában fejleszt, Magyarországon visszafog a SkyWork Airlines" című cikkhez