A legújabb technikai fejlesztéseket is beveti a Német Turisztikai Hivatal (DZT), hogy népszerűsítse Németországot.
„Bár a járvány miatt a németországi beutazó turizmus nemzetközi kampányait leállítottuk és a második félévre halasztottuk, mégis minden nap jelen vagyunk a #DiscoverGermanyFromHome virtuális kampányunkkal az összes közösségi médiacsatornán” – mondta Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. Mint fogalmazott, így a zárlat ellenére is fenn tudják tartani az utazók és a nemzetközi szakma érdeklődését Németország felé.
Úttörő- és kísérleti projektként a DZT kifejlesztette a „German Castle Adventure” (Német kastély kaland) játékot a Facebook-Messenger számára. A játék során egy fiktív amerikai turista, Nick indul vezetett túrára a Hohenzollern-várban, ez pedig izgalmas kalanddá válik. A felhasználó a játékfigurát navigálhatja végig a kastélyban, hogy aztán eljusson a kastély igazi weboldalára.
A kampányfázisban 2019-ben a Facebook-hirdetés 3,86 millió megjelenést generált és 23 ezer felhasználót vett rá, hogy játsszon a chatbottal. Az összes felhasználó kereken 35 százaléka nyitotta meg az alkalmazást és játszott a chatbottal egészen a végéig – ez összesen 455 ezer interakciót generált. Az oldalon eltöltött idő 8,5 perccel átlagon felüli értéket ért el.
A „German Castle Adventure” a már meglévő piacokon 2020. harmadik negyedévében egy további játékverziót tervez, ezen felül további adaptációk várhatók újabb nyelveken. A DZT a továbbiakban a kastély tematikában már meglévő kiterjesztett valóság AR-filter integrációján dolgozik a chatbotba, illetve vizsgálja az integrációs lehetőségeket egy mesterséges intelligencia (AI- artifical intelligence) chatbotba is.