A BMW-csoport eladásait is befolyásolta a koronavírus-járvány, de a harmadik negyedévben már 8,6 százalékos értékesítési növekedést könyvelhetett el az előző év azonos időszakához képest, a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatok iránt eközben viszont mintegy másfélszeres kereslet mutatkozott.
A 2017 óta gyártott Mini Countryman új változatának magyarországi sajtóbemutatóján Salgó András, a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a helyzet Magyarországon is hasonló, egyre népszerűbbek a plug-in hibrid modellek. Az eddig eladott Countryman modellek több mint 50 százalékát már itthon is plug-in hibrid hajtással vásárolják. Arról is beszámolt, hogy a márciusi bemutató óta már 115, teljesen elektromos Mini Cooper SE-t adtak el Magyarországon.
A legnagyobb Mini modell, a Countryman a globális és a hazai piacon is a második legnépszerűbb. 2020-ban Magyarországon eddig 86 darabot adtak el belőle októberig. A megújult változatban az alapfelszereltség része lett például a ledes első fényszóró és új felszereltségi csomagokat kínálnak a prémium autóhoz. A plug-in hibrid változattal mintegy 60 kilométer tehető meg teljesen elektromos hajtással.
A Datahouse adatai szerint tavaly a magyarországi újautó-piacon 157 906 személyautó kelt el, így a BMW részesedése a 3714 eladott autóval 2,35 százalékos volt. Miniből 424 fogyott, 157 darabbal több a 2018. évinél, a márka a piac 0,27 százalékát birtokolta 2019-ben. Idén január és október között eddig összesen 283 Minit adtak el Magyarországon. (MTI)