Keleties hangulata miatt az új libanoni Baalbek éttermet választotta tájékoztatója helyszínéül a Marokkói Turisztikai Hivatal, amelynek képviseletében a varsói székhellyel egész Kelet-Európáért felelős Khalid Mimi mutatta be országa fejlesztéseit, turisztikai lehetőségeit.
Az eseményen jelen volt és köszöntőt mondott Nouredine BENOMAR, Marokkó magyarországi nagykövete, illetve Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese.
Marokkó kínálata szó szerint és átvitt értelemben is színes. Kevés országban találkozik az ember ennyi, szemet vonzó, élénk színárnyalattal a textileken, fűszererekben, dekorációban, mint itt, ráadásul ugyanez a változatosság érhető tetten a 700 ezer négyzetkilométer területű, vegyes geográfiájú, 3500 kilométer partszakasszal rendelkező ország turisztikai kínálatában is. Bár infrastruktúrájának van még hova fejlődni, az ország évről évre óriási fejlődésen esik át, megőrizve ugyanakkor autentikus jellegét a szokásokban, gasztronómiában, városképben.
A 35 millió lakosú ország nem véletlenül a 25. a legvonzóbb desztinációk nemzetközi toplistáján. De egyedisége ellenére arányaiban még kevés, évi 10 millió turista keresi fel. A turizmus a GDP 12 százalékát adja, és 500 ezer munkahely köthető hozzá.
Khalid Mimi elmondta: Marokkó impozáns tervekkel rendelkezik a 2020-ig tartó időszakra is, szeretne bekerülni a TOP 20 desztináció közé, megdupláznák a turisták számát, belföldi turizmusukat pedig megháromszoroznák, szem előtt tartva a fenntartható és felelős idegenforgalom elveit. A turisztikai infrastruktúra folyamatosan bővül.
Az aktualitások között említette, hogy a közelmúltban adtak át 1500 kilométernyi autópályát, 28 kereskedelmi és 6 szabadidős célú hajókikötőt. 15 nemzetközi repülőtérrel rendelkeznek, és 2015-ben 3 tengerparti resort hotel állt a vendégek szolgálatába.
Az ország számos nagyrendezvénynek, fesztiválnak is rendszeresen helyet ad, melyek egytől egyig ingyenesek.
Jelentős szakmai eseményekre is sor került, 2015-ben például itt tartotta közgyűlését az amerikai utazási irodák szövetsége (ASTA).
A turisztikai szakember kitért országa főbb látnivalóira is, prezentációja alatt látványos fotók segítségével tehettek virtuális utazást Marokkóba a jelenlévő újságírók. Ezt követően pedig ízutazásra invitálták a társaságot, a Baalbek ételremekei mellett néhány fogás egyenesen a marokkói nagykövetségről, az ott dolgozó marokkói séf keze alól került ki.
Marokkó vonzó és elérhető egzotikum a magyarok szemében, ennek ellenére egyelőre mégis kevés tour operator programozza, aminek oka részben talán a közvetlen légi összeköttetés hiánya, a charterpiac utóbbi években tapasztalt szűkülése is volt. A Marokkói Nemzeti Turisztikai Hivatal mostani prezentációja lényegében gesztusértékű is: bíznak benne, hogy ez a számukra jelentős potenciállal bíró kelet-európai régió jelentős bővülést produkál majd a következő években.
Legyél az első hozzászóló "Marokkó bemutatkozott" című cikkhez