A Danubius Hotelsnél, a fővárosban rég nem látott szilveszteri foglaltságot regisztráltak. Sehol nem maradt üres szoba, ráadásul a Gellértben, a vári Hiltonban a Margitszigeten és a Héliában a rendezvények is telt házat hoztak. A vidéki házakban – ahol már érzékelhető a belföldi vásárlóerő visszaesése -, halványabb foglaltság is akadt, de Deák Imre vezérigazgató szerint a gyenge forintnak is köszönhetően, bevételük összességében magasabb volt, mint tavaly. Vidéken elsősorban magyarok foglaltak, a fővárosban nagyon vegyes volt a vendégkör: a legtöbben olaszok, németek és ukránok jöttek. Szilveszter nem az az időszak, amikor jellemzően Üdülési Csekket használnak az emberek, magyarázza a cégvezető, aki szerint az idei esztendő egyik kihívása az, hogy miként él majd együtt a kifutó Üdülési Csekk és az egyre erősödő SZÉP Kártya, amelyre az értékesítési stratégiájukban is fókuszálni akarnak.
A pesti luxus házak közül a Kempinski Hotel Corvinus Budapest Kempinskiben már december 22.-én 85%-os foglaltság volt, ami Szilveszterre telt házzá erősödött. Dudás Ildikó marketing menedzser szerint ennél is jobb eredmény, hogy rendezvényeik is száz százalékos foglaltsággal futottak – még a japán NOBU étterem is megtelt. Vendégeik többsége nemet, olasz és angol volt, de többen jöttek például svájciak, törökök – és magyarok is voltak.
A független szálloda üzemeltető Accent Hotel Management házai, a tavalyihoz hasonló, 3-4 napos tartózkodási idő mellett, az egy évvel korábbinál magasabb bevételt produkáltak. Az újrapozícionált, ötcsillagos Andrássy Rezidencia exkluzív csomagja, még a piacon megszokottnál magasabb árával is telt házat vonzott, a Lotus Therme Hévízben pedig lett született telt ház, hogy a szobák jórészét már ősszel lefoglalták. A kiemelt árú szilveszteri csomagok a négycsillagos házakban is teltházat, vagy majdnem azt hoztak. Budapesten főként olasz, francia, bükfürdőn és hévizen magyar és osztrák, a többi helyen tisztán magyar vendégkört köszönthettek. A tavalyinál kevesebben használtak Üdülési Csekket, de az új cafeteria elem szempontjából jó jel, néhányan már SZÉP Kártyával is fizettek.
A szintén független szállodaüzemeltető Service4Youhoz tartozó, négycsillagos Palace Hotel Hévízben 70 százalék feletti foglaltság volt Szilveszterkor. Kevesen fizettek Üdülési Csekkel és mivel még nem csatlakoztak a rendszerhez, a 2-3 érdeklődő még nem használhatta SZÉP Kártyáját. A Hotel Lido Budapestben telt házat hozott a karácsony és a szilveszter – főként külföldi csoportok érkeztek. A Club Kehida Kehidakustányban többen jöttek, de kevesebb időre, általában két éjszakára. A szilveszteri teltház viszont háromszoros vendégszám növekedést jelent: 40%-os külföldi és 60%-os belföldi vendégkör mellett 20-25%-os volt az Üdülési Csekk forgalom. A Cegléd Hotel Aquarell – ahol szintén jellemző volt a rövidebb tartózkodási idő -, szilveszterkor 92 százalékon ment 9 százalékos Üdülési Csekk forgalom mellett.
A bikali Puchner Kastélyszállóban Karácsonykor volt telt ház, míg Szilveszterre maradt néhány üres szoba. A programokra viszont több egyéni vendég érkezett mint tavaly és januárban is 500-al több vendégéjszakát regisztráltak már a 2011-esnél. Mindezt úgy, hogy az áfa emelkedést nem hárítják át a vendégekre. A tisztán magyar vendégkör SZÉP kártyát nem használt, az Üdülési Csekk aránya 20 százalékos volt.
A Ramada Resort Aquaworld Budapestben december 24-től 80 százalékos volt a foglaltság és teltházat hozott a szilveszter. Szabó Áron szállodaigazgató hozzátette, az újév első hete is kimagasló eredményt hozott a Pravoszláv karácsony és a német nyelvterületeken iskolaszüneti ünnepnek számító Vízkereszt miatt. Az éves átlagnál ugyan magasabb volt a belföldiek aránya, de az így sem érte el a külföldi – román, szlovák, osztrák, szerb – vendégek harmadát. Az Üdülési csekk forgalom a tavalyi harmadára esett ebben az időszakban, az összes fizetés 2-3 %-át tette ki. SZÉP Kártyára eddig még csak egy érdeklődés volt a szállodában. Szavai szerint az Üdülési Csekk kivezetése negatív hatást gyakorol a belföldi szabadidős forgalomra, a csökkenést 2011-ben folyamatosan érezték. Meglátása szerint a SZÉP Kártya az első félévben még nem hoz áttörést, ugyanakkor egy erős promóció sokat segíthet.
Ausztriában, a burgenlandi Sonnentherme élményfüdővel egybeépült négycsillagos Hotel Sonnenpark Karácsonykor zárva volt, 26.-ától viszont egyenes út vezetett a szilveszteri teltházig. Meissner Adrienn marketing vezető elmondta: vendégeik 12%-a érkezett Magyarországról – ugyanannyi időre, négy napra, de többen mentek, mint tavaly. Az új esztendő első hete az ottani ünnepek miatt még kiemelkedő foglaltságot hoz és a januári hétvégére is telt házat várnak.
– érsek m. –
Legyél az első hozzászóló "Szállodai szilveszter bomba" című cikkhez