Kevesen szeretik, de sokan hálásak lehetnek érte. Így foglalható össze a szupertaffipaxok bevezetésének eddigi tapasztalata.
Idén március végén álltak üzembe a VÉDA szupertraffipaxok: 160 darab mobil és 130 darab fix, telepített traffipax, amelyek összesen 365 forgalmi sávot tudnak figyelni.
A felszerelésüket követő második negyedév után jó hír, hogy amire két éve nem volt példa, csökkent a gyorshajtásból adódó balesetek száma. Az előzetes adatok alapján az látszik, hogy miközben a személyi sérüléssel járó balesetek száma 0,8 százalékkal nőtt az előző évhez képest, ami elsősorban a könnyű sérüléssel végződő eseteknek tudható be, ami ennél fontosabb, a halálos és súlyos balesetek száma csökkent.
Összesen 4926 baleset végződött sérüléssel vagy halállal az idei harmadik negyedévben, ennek 68 százaléka lakott területen belül, 32 százaléka pedig azon kívül történt. Az autópályákon a sérüléssel járó balesetek alig négy százaléka történt, ami a halálos balesetek majdnem 10 százaléka. A száz kilométerre vetített balesetszám az autópályákon 17, ami jóval több mint az országos 2,4, de itt figyelembe kell venni, hogy amíg az országos és a helyi közutak hossza valamivel több, mint 200 ezer kilométer, az autópályák hossza viszont 1168 kilométer.
A harmadik negyedéveben a gyorshajtásból fakadó balesetek száma 2,3 százalékkal csökkent a KSH adatai szerint. Nőtt viszont az elsőbbség meg nem adásából, illetve az irányváltás szabályainak be nem tartásából fakadó esetek száma.
Legyél az első hozzászóló "Győzött a szupertraffipax" című cikkhez