Az Air France Nizza és Párizs – Orly között teljesített járatot az eddigieknél jóval nagyobb arányban, 30 százalékban fenntartható kerozint használó repülőgéppel.
A francia légitársaság a TotalEnergies, a Metropole és a nizzai repülőtér együttműködésének köszönhetően teljesítette a Nizza és Orly közötti, 6235-ös járatot. Az Airbus A320-as üzemanyagához 30 százalékban kevertek fenntartható forrásból származó kerozint, amelyet a TotalEnergies hulladékból, illetve használt sütőolajból állított elő oudalle-i és Bouches-du-Rhône-i üzemében. A francia gyártású kerozin ISCC-EU minősítéssel rendelkezik, a 30 százalékos keveréssel 3 tonna szén-dioxid kibocsátását előzték meg.
Ezzel az Air France azt is tanúsítja, hogy lehetséges a helyi gazdaság, turizmus támogatása a járatok üzemeltetésével, és emellett a környezet lábnyom csökkentése, amelyet a társadalom is elvár a légitársaságtól. Májusban teljesítette az Air France az első olyan hosszútávú járatot, amely részben a TotalEnergies által gyártott fenntartható kerozint használta, a két vállalat ezzel is elősegíti az alternatív üzemanyag gyártását Franciaországban.
A fenntartható forrásból származó kerozin már most is elérhető, és teljes életciklusra vetítve képes a szén-dioxid-kibocsátás jelentős, 80 százalékos csökkentésére. Tárolása, szállítása és felhasználása a már meglévő infrastruktúrával, technológiával is megoldható, ezért vezető szerepet szánnak ennek az üzemanyagnak a kibocsátás csökkentésében.
Anne Rigail, az Air France vezérigazgatója azt hangsúlyozta, örömteli a járat teljesítése, ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy csak a légiközlekedésben résztvevő vállalatok szoros együttműködése teszi majd lehetővé, hogy a fenntartható kerozin legyen az emissziócsökkentés elsődleges eszköze.Alexis Vovk, a TotalEnergies marketing vezetője azt mondta, a fenntartható kerozin előállítása fontos üzletág lett a TotalEnergies számára, és ezzel az ENSZ klímacéljainak eléréséhez is hozzájárulnak. Emellett a régióknak is segítséget nyújtanak ahhoz, hogy energiaellátásuk zöldebb legyen. A TotalEnergies folytatja üzemei és termékei átalakítását, így 2050-re elérheti a nettó karbonsemlegességet.
Franck Goldnadel, a nizzai repülőteret üzemeltető Aéroports de la Cote d’Azur elnöke azt emelte ki, hogy a légikikötő húsz éve küzd azért, hogy csökkentse a károsanyag-kibocsátását, ennek eredményeként a közelmúltban megkaphatta a legmagasabb, 4+ szintű karbonakkreditációt. Az első fenntartható kerozinnal üzemelő járatot hét évvel ezelőtt indították egy tesztrepülés keretében, a repülőtér azóta aktív résztvevője a légiközlekedés karbonsemlegessé tételének.