A Brexit-káoszban fuldokló Nagy-Britanniában reklámkampány indul annak érdekében, hogy felkészítse a lakosságot egy esetleges megállapodás nélküli szakításra az Európai Unióval – adta hírül a The Sun.
A brit kormány megrendelésére készült rövid ismertetőket a közösségi oldalakon és a rádiókban egyaránt terjeszteni fogják.
A reklámok elsősorban a nagy tömegeket érintő témaköröket boncolgatják, így az utazással kapcsolatos változásokra is kitérnek, és többek között felhívják a britek figyelmét arra, hogy új útlevelet kell csináltatniuk, ha nem szeretnék lemondani jövőbeli utazásaikat. Ennek oka, hogy amennyiben az Egyesült Királyság megállapodás nélkül távozik az unióból, más útlevélszabályok fognak vonatkozni a brit állampolgárokra az Európai Unióban, mint eddig.
Annyi biztosnak tűnik, hogy Brexit esetén a brit útleveleknek még legalább hat hónapig érvényesnek kell lenniük az EU-ba történő belépéskor.
Az MTI korábbi információi szerint a brit belügyi tárca a régebben is használatos, kék színű útlevél újbóli bevezetését tervezi az uniós felirattal ellátott, bordó dokumentum helyett, miután teljes egészében megtörténik a kilépés.