A Wizz Air túl van első zöld próbajáratán Bukarest és Lyon között. A különleges járat részben fenntartható üzemanyag (SAF) felhasználásával repült, és a fedélzeti működésnél is fontos szempont volt a fenntarthatóság. A különjárat az Európai Unió „Connecting Europe Days 2022” fenntartható mobilitási konferenciája alkalmából szállt fel.
A légi közlekedésben népszerű Airbus A321neo repülőgép újabb szintet lépett a fenntarthatóságban az SAF repülőgép-üzemanyag használatával. A kísérleti járathoz használt fenntartható üzemanyagot hagyományos és biojet üzemanyag keveréke adta. Ez utóbbi a körforgásos gazdaságból származó hulladékokból és maradványanyagokból készül, és használata akár 90 százalékkal is csökkentheti a CO2-kibocsátást.
A Wizz Air a repüléshez 4,5 tonna (használt étolajból származó) SAF-üzemanyagkeveréket használt fel, amely 30 százalék tiszta SAF-ból és 70 százalék Jet A1 üzemanyagból állt. A légitársaság büszke, hogy Európában a legalacsonyabb az egy utaskilométerre jutó szén-dioxid-kibocsátása, és ígéretet tett arra, hogy 2030-ig tovább csökkenti a kibocsátást 25 százalékkal a 2019-es szinthez mérten. A Wizz Air az egyik legfiatalabb repülőgép állománnyal rendelkezik Európában, amelynek átlagéletkora jelenleg 4,93 év, és folyamatosan csökken, így 2024-re 3,6 évre, 2026-ra pedig még tovább, 3,2 évre változhat.
A próbarepülés során a légitársaság azt is bebizonyította, hogy a fenntartható repülés a fedélzeti szolgáltatásokat illetően is megvalósítható anélkül, hogy az a minőséget negatívan befolyásolná. A járaton utazók első kézből hallhatták WIZZ környezetvédelmi programjáról és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében tett törekvéseiről. A légitársaság arra kérte a kísérleti járaton utazókat, hogy a lehető legkönnyebb poggyásszal utazzanak, újrahasznosítva gyűjtsék a fedélzeten a hulladékot, és lehetőleg vegán ételeket válasszák az étkezéskor a kínálatból.