Csomagautomaták az amszterdami reptéren

 …

A folyamat az amszterdami reptéren, az Amsterdam Airport Schipolnál nagyon egyszerű: a gépre feladni kívánt csomagokkal oda kell menni egy mely egy hosszúkás fémcsőhöz, az ún. „baggage drop-off point”, vagyis a „csomag leadó pont”-hoz. Ebbe kell betenni a bőröndöt, beszkennelni a beszállókártyát (ezzel azonosítjuk magunkat), és ellenőrizni a kijelzőn megjelent adatokat, majd elhelyezni a kinyomtatott öntapadós matricát a csomagon úgy, ahogy a számítógép mutatja.

Ennyi, a csomagot már be is csekkoltuk, a futószalag innentől automatikusan elszállítja táskát. Természetesen az sem baj azonban, ha nem menne elsőre, vagy esetleg elakadnánk, a KLM erre a célra kirendelt munkatársai örömmel állnak az ember rendelkezésére.

Az automatizált check-in –mely bár már régebb óta létezik, hazánkban azonban még nincs ilyen – is pár egyszerű lépésből elvégezhető. Mikor odalép az utas ehhez a kioszkhoz, első lépésként 4 lehetősége van: beteheti az útlevelét, vagy beteheti a repülési kártyáját, beütheti az online megkapott repjegyének, vagyis az e-ticketjének a számát vagy begépelheti a foglalási számot. A foglalási információk ezután megjelennek a kijelzőn.


Kioszk terminálok a reptéren

Második lépésként kiválaszthatjuk az ülésünket az ülésrendet jelző képen. Foglalhatunk simán a komfort turista osztályra, vagy foglalhatunk extra helyet, ahol több tér jut a lábunknak. A tehetősebbeknek itt még lehetősége nyílik ráfizetéssel a business osztályra is helyet foglalni, ehhez mindösszesen csak a bankkártyájára van szüksége.

Ezután harmadik lépésként megkaphatjuk a kinyomtatott beszállókártyát, mely után jön végezetül a csomagfeladás része, amit azonban már fentebb ismertettünk.

Ez a teljesen automatizált rendszer látványosan felgyorsítja az utasok beléptetését, így, ha ez Európa-szerte elterjed, végleg elbúcsúzhatunk a fél órás sorban állásoktól, habár igaz, a kézipoggyász vizsgálaton még mindig sok időt elveszíthetünk.

Legyél az első hozzászóló "Csomagautomaták az amszterdami reptéren" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*