Danubius reggeli trendváltás: új ízekkel, fenntarthatóan

Új ízek, tudatos választások és fenntartható gasztronómia – a Danubius Hotels szállodáiban az elmúlt egy év a megújulás jegyében telt. Papdi László, a szállodalánc F&B igazgatója 2024 februárja óta vezeti a gasztronómiai területet, és csapatával olyan fejlesztéseket hozott, amelyek egyszerre emelik a vendégélményt és teszik hatékonyabbá a működést. Most bemutatta a Danubius Hotels átalakított reggeli kínálatát, amely helyi alapanyagokkal, egészségtudatos fogásokkal és gluténmentes választékkal várja a vendégeket.

Papdi László számára nem kis feladatot jelentett az ország különböző pontjain működő szállodák eltérő igényeinek összehangolása. Célja az volt, hogy minden hotel olyan egyedi, mégis a lánc egységes színvonalát tükröző kínálatot nyújtson, amely önálló márkaként is megállja a helyét, miközben kihasználja a közös gondolkodás előnyeit. „Büszke vagyok arra, amit az elmúlt egy évben elértünk. A megújult sztenderdeknek köszönhetően minden szállodánkban azonos minőségben szolgáljuk ki vendégeinket, miközben fenntarthatóbbá tettük a működésünket” – fogalmazott a szakember.

A reggeli szerepe egy utazás során kiemelkedő: ez az étkezés adja meg az alaphangot a naphoz, legyen szó városnézésről vagy üzleti találkozókról. A Danubius Hotelsnél is felismerték ezt, ezért 2025 márciusától új szintre emelik a reggelizőasztalok kínálatát. A friss pékáru, a minőségi magyar vaj, a tudatos étkezést támogató termékek, a zamatos narancslé és a kiváló kávé alkotják az új koncepció gerincét.

Papdi László

Ez már csak azért is fontos, mert egy 2024 őszén végzett kutatás is megerősítette, hogy a budapesti szállodák külföldi vendégei számára a reggeli a nap legfontosabb étkezése. „A vendégek a minőségi pékárut, a kávét, a narancslét és a helyi ízeket értékelték a legtöbbre. Fejlesztéseink pontosan ezekre az igényekre reflektálnak” – mondta Fabriczki Petra, a Danubius Hotels kommunikációs igazgatója. Hozzátette: a kutatásból az is kiderült, hogy aki egyszer ellátogat Budapestre, szívesen visszatér, így a szállodalánc arra törekszik, hogy olyan élményekkel gazdagítsa vendégeit, amelyek felejthetetlenné teszik az itt töltött időt.

A megújulás egyik ékköve a gluténmentes kínálat bevezetése. Papdi László és csapata a Serfőző Gluten Free Bakery termékeivel bővítette a reggeliket és a rendezvénykínálatot. A hazai manufaktúra, amelyet Serfőző Márti alapított, tíz éve készít kiváló minőségű gluténmentes pékárukat, amelyek édes és sós változataival minden Danubius szállodában találkozhatnak a vendégek. Emellett a süteménykínálat is újjászületett Rezneki Zoltán, a központi cukrászat vezetőjének kreatív munkája nyomán. Hosszas termékfejlesztés után 14 új desszert került a vitrinekbe, köztük laktóz- és allergénmentes opciók, így bárhol járjanak is a vendégek a láncon belül, kedvenc édességük mindig elérhető.

A fenntarthatóság a Danubius Hotels stratégiájának kulcseleme, és ez a gasztronómiában is visszaköszön. „Az étel- és alapanyagpazarlás minimalizálása kiemelt célunk. A reggeli átalakításakor is ezt tartottuk szem előtt, a digitális megoldások pedig segítenek pontosabban tervezni a mennyiségeket. A helyi beszállítók termékei ráadásul csökkentik az ökológiai lábnyomot” – hangsúlyozta Papdi László. A szállodalánc a jövőben is erősíteni kívánja kapcsolatait a helyi termelőkkel, hogy a minőség és a fenntarthatóság jegyében tovább fokozza a vendégélményt.

-azutazo-