Dubai duplázás

Az Egyesült Arab Emírségek alelnöke, Dubai miniszterelnöke, Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, az év elején hivatalosan is közzétette a 2020-ra kitűzött Turisztikai Jövőképet. A cél a 2012-ben realizált 10 millió fős látogatottság megduplázása.

Dubai 2013 első félévében több, mint 5.5 milliós turistaforgalmat bonyolított le, ami az előző évekhez képest 11,1%-os növekedést jelent. A Dubai Turisztikai és Kereskedelmi Marketing szervezet (DTCM) főigazgatója szerint a 2013 elején készült felmérések is azt mutatják, jó eséllyel haladnak a turisztikai stratéga megvalósítása felé, amelynek központi eleme, hogy a turisztikai kínálat folyamatos fejlesztése és változatosabbá válása mellett, mind a szabadidős, mind az üzleti utazók körében elsődleges úti céllá váljon Dubai. A legfontosabb küldő piac, jelenleg: Kína, India, Ausztrália és több európai ország is meghatározó ebből a szempontból.

A szállodai szobafoglaltságot tekintve, 2013 első felében folytatódott a növekedés, amihez az is hozzájárult, hogy jelentősen emelkedett a szállodai szobák száma: 16 újabb szálloda – köztük a JW Marriott Marquis, az Oberoi Hotel Dubai, és a JA Ocean View Hotel – nyitotta meg kapuit. Ez 7,2%-os növekedést generált 2012-es évhez képest. A szállodanyitások időszakában az átlagos tartózkodási idő 3,98 nap volt, ami szintén emelkedés a 2012-es adatokhoz viszonyítva. A szállodatulajdonosok által tapasztalt legforgalmasabb időszaknak, a június, január és március hónapok bizonyultak, amikor a bevételek átlagosan 18,6%-kal emelkedtek.

Dubai turizmusának fellendítésében, kiemelkedő szerepet játszik az üzleti és konferenciaturizmus, amihez minden biztosított: a nagy rendezvények, amilyen az Arab Health, a Gulfood, a GITEX Shopper, az arab Travel Market, és az Intersec, valamint a térség sikeres légitársaságainak köszönhetően a légiközlekedési infrastruktúra.

-Nebojsza Zsófia –

Legyél az első hozzászóló "Dubai duplázás" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*