Ferihegy: régiós aranyérem az utaselégedettségi felmérésen

Forrás: bud.hu

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megvalósult beruházásoknak köszönhetően az utaselégedettség szintje folyamatosan emelkedett az elmúlt három évben. A negyedévente elvégzett ASQ (airport service quality) felmérések eredményei sorában a tavalyi utolsó negyedév minden korábbi értéket túlszárnyalt.

A független harmadik fél által végzett, anonim kutatás keretében az utasok 37 különböző szempont alapján értékelik az őket leginkább érintő repülőtéri szolgáltatásokat. A tavalyi év utolsó negyedévében regisztrált pontszámok pedig visszaigazolják, hogy az elmúlt három év több mint 70 milliárd forintos fejlesztési sorozata meghozta a kívánt eredményt, amit a minőségre adott magas pontszámok mutatnak. Az utasok általános elégedettségi szintje 2021 utolsó negyedévében 15 százalékot emelkedett, ami a többi repülőtérhez képest kiváló teljesítmény. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér jelentős színvonalbeli ugrást ért el ezekkel az eredményekkel. A repülőtér üzemeltetője mind a 37 kategóriában javulást ért el az utasok elégedettségi szintjében.

Emellett a Budapest Airport február elején megkapta az ACI World „The Voice of the Customer” (az ügyfél hangja) elismerését; ezt azoknak a repülőtereknek ítélik oda, amelyek a járvány idején is jelentős erőfeszítéseket tettek az utasok visszajelzéseinek összegyűjtésére, az ASQ programon keresztül. A Budapest Airport az elmúlt két évben, a pandémia alatt is folytatta az utasvélemények gyűjtését és értékelését, ez alapján pedig nagy hangsúlyt fektetett az utasélmény fejlesztésére és a járvánnyal kapcsolatos elvárások teljesítésére. 2022-ben világszerte több mint 200 repülőtér kapta meg ezt az elismerést.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója a fejlesztések kapcsán kiemelte: „Van mire büszkének lennünk, hiszen három év alatt, több mint 70 milliárd forintból hatalmas fejlesztéseket végeztünk a repülőtéren, amelyet az utasok pozitív visszajelzései is igazolnak. Ráadásul a repülőtéren zajló fejlesztések sorának még közel sincs vége; sőt, most a korábbiaknál is nagyobb beruházások következnek. 2021-ben megkezdődtek az 1. Terminál újranyitásának előkészületi munkálatai, amelynek már az engedélyezési szakaszában járunk. Az új 3. Terminál építése kapcsán is elindultak az előkészületek; a tervek készen vannak, a repülőteret folyamatosan készítjük fel a nagyszabású építkezésre.” Hozzátette: „Ha minden a terv szerint halad, akkor az 1. Terminál már 2024 nyarán köszöntheti az első utasait, míg a 3. Terminál várhatóan 2028-ra készül el. Vagyis a repülőtér látványos fejlesztése, a minőség folyamatos emelése nem áll meg; Magyarország kapuja a régió legjobb repülőtere kell, hogy maradjon.”