Hét nap alatt ígér visszatérítést a Wizz Air

A Wizz Air, Európa leggyorsabban növekvő légitársasága bejelentette, hogy automatizált rendszerének köszönhetően a készpénz-visszafizetési kérelmek 95%-át már egy héten belül teljesíteni tudja.

A légitársaság tavaly májusban indította el automatizált pénzvisszafizetési rendszerét, hogy lépést tartson a COVID-19 világjárvány okozta példátlan mennyiségű járattörléssel. A 2019-es számokhoz képest 2020-ban 3000 százalékkal növekedtek meg a visszatérítési kérelmek.

A megfelelő opció kiválasztásával az automatizált folyamat lehetővé teszi, hogy a járattörlésben érintett utasok vagy visszakapják a viteldíj 120%-át Wizz Air pontokban, vagy a viteldíj 100%-át a fizetés eredeti módja szerint, illetve választhatnak ingyenes átfoglalási lehetőséget is. Az utasoknak mindössze egyetlen kattintásba kerül a visszatérítés igénylése a wizzair.com weboldalon található egyéni felhasználói felületükön, vagy az e-mailben kapott linken.

A visszatérítések lehető leggyorsabb feldolgozása érdekében a Wizz Air továbbra is ösztönzi az utasokat, hogy közvetlenül a wizzair.com oldalon, vagy a légitársaság mobilalkalmazásán keresztül foglaljanak. Online, vagy hagyományos utazási irodákon keresztül történő foglalások esetén a Wizz Air nem tud közvetlenül kapcsolatba lépni az utassal a rá vonatkozó visszatérítési lehetőségek ügyében, ugyanis ebben az esetben a foglalás tulajdonosa nem az utas, hanem az online platform, vagy az utazási iroda lesz, amelyen keresztül a jegyet vásárolták. Így előfordulhat, hogy az utas később részesül a kompenzációban. Azoknak az utasoknak, akik online utazási platformokon keresztül foglaltak jegyet, nincs más lehetőségük, mint a foglalás tulajdonosára támaszkodni. Az online utazási irodák saját módszereket alkalmaznak a visszatérítési kérelmek kezelésére, amelyek nem tartoznak a Wizz Air ellenőrzése alá.

„A WIZZ-nél elkötelezettek vagyunk, hogy a legtökéletesebb utazási élményt biztosítsuk utasainknak, többek között ezért is dolgoztunk ennyire intenzíven azon, hogy már a tavalyi járványhelyzet elején automatizált legyen visszatérítési rendszerünk. Más európai légitársaságoktól eltérően ez a megoldás nagyban megkönnyíti az utasok ügyintézését járattörlés esetén, így a pénz visszautalása is hamarabb megtörténik. Büszkék vagyunk rá, hogy visszatérítéseink 95 százaléka hét napon belül teljesül és továbbra is dolgozunk rajta, hogy rendszerünket még ennél is egyszerűbben és könnyebben tudják használni utasaink a gondtalan utazás érdekében” – mondta el Poós Zsuzsa, a Wizz Air marketingigazgatója.