Így utazunk mi! – felmérés a magyarok szokásairól

Felmérés a magyarok utazási szokásairól

Egy utazás alkalmával a magyarok 40 százaléka 75 000 és 150 000 forint közötti összeget költ egy nemrég készült felmérés szerint.

A Travel Report 2017 elnevezésű nemzetközi felmérést a GfK piackutató készítette a PayPal online pénzügyi szolgáltató megbízásából 2017 júniusában Lengyelországban, Magyarországon, Görögországban és Csehországban, az online kérdőíves interjút összesen 5000-en töltötték ki. Magyarországon a felmérés 1014 olyan felhasználó megkérdezésével készült, aki az elmúlt 3 évben legalább egy alkalommal járt valamely kelet-közép-európai országban – ismertette a kutatást a távirati iroda.

Az eredményekből kiderült: a magyarok 42 százaléka Budapestet, míg 41 százalék a Balatont tartja a legérdekesebb látnivalónak Magyarországon.

Felmérés a magyarok utazási szokásairól

A legtöbben Budapestet ajánlják a külföldi turisták figyelmébe

A felmérés szerint azoknak a magyar turistáknak, akik az elmúlt három évben legalább egy alkalommal jártak valamely kelet-közép-európai országban 47 százaléka Horvátországba utazott, 45 százalék Szlovákiában volt, 34 százalék pedig Romániában járt.

A célállomás kiválasztása elsősorban az utazás jellegétől függött. A magyarok 80 százaléka pihenés céljából látogatott valamelyik kelet-közép-európai országba, 38 százalékuk kulturális céllal utazott, 14 százalék családtagokat, vagy barátokat látogatott meg, 13 százalék pedig valamilyen eseményen vett részt. A válaszadók mindössze 11 százaléka ment vásárolni, 9 százaléka pedig üzleti úton járt.

Az utazás időpontját és időtartamát tekintve a magyarok többsége nyáron látogat Közép- és Kelet-Európába, és általában egy hetet tölt a célországban – írták. A válaszok alapján egy utazás alkalmával a magyarok 40 százaléka 75 000 és 150 000 forint közötti összeget, 25 százalékuk pedig maximum 75 000 forintot költ.

A kutatásból kiderült az is, hogy a magyar turisták 77 százaléka biztonsági, 57 százalék pedig kényelmi szempontok alapján választ fizetőeszközt. Kiemelték, a kiadások többségét a magyar turisták 78 százaléka készpénzzel, 32 százalékuk pedig bankkártyával fedezi. Az online fizetési megoldások is egyre népszerűbbek, a válaszadók csak 42 százaléka részesíti előnyben az offline fizetési formákat az online lehetőségekkel szemben.

A megkérdezett magyarok 26 százaléka használta a PayPal-t az utolsó nyaralásakor fizetésre, ez inkább 24-35 éves korosztály 31 százalékára volt jellemző.

Legyél az első hozzászóló "Így utazunk mi! – felmérés a magyarok szokásairól" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*