Jótékony célra árverezték el a Lexus LC kabrió első, még le sem gyártott példányát. A kétmillió dollárnak megfelelő összeget jótékony célra fordítják.
Magyar idő szerint január 18-án, hajnali fél egy tájban elárverezték a Lexus LC kabrió első sorozatgyártású példányát. Az autót jótékony célra ajánlotta fel a Lexus, a bevételen két nonprofit szervezet, a gyermekek továbbtanulását segítő Boys and Girls Clubs of America, illetve a hadirokkantak és veterán katonák beilleszkedését támogató Bob Woodruff Alapítvány osztozik.
A jótékonysági árverést a prémium autóipari termékekre szakosodott Barrett-Jackson bonyolította le az arizonai Scottsdale-ben rendezett, rendes éves automobil-aukciója keretében. Az autóért egy ismeretlen licitáló kétmillió dollárt, azaz valamivel több mint 588 millió forintot ajánlott fel. A jótékony jellegre való tekintettel az aukciós ház minden díjról és jutalékról lemondott, így a vételár az utolsó centig a két szervezethez kerülhet.
A VIN 100001 alvázszámú, Structural-kék fényezésű kabriót Scott Pruett versenyző-legenda vezette fel a színpadra; az árverésen részt vett Dakota Louis Meyer Becsület Érdeméremmel kitüntetett tengerészgyalogos őrmester, valamint a Lexus teljes vezérkara, köztük Koji Sato globális márkaelnök. Az árverés rendkívül lendületesen indult, fél perc után 500 ezer, egy perc elteltével pedig már 1,3 millió dollárnál járt az ár. A kalapács két és fél perc után koppant, a szerencsés nyertes kereken kétmillió dollárért viheti haza különleges autóját.
Ezzel a Lexus LC 500 Convertible 100001-es alvázszámú példánya minden idők legdrágább Lexusa, egyben minden idők második legdrágább japán autója: a Toyota GR Supra első, szintén jótékony célra elárverezett példányáért tavaly ugyanitt, ugyanekkor 2,1 millió dollárt fizetett John Staluppi Toyota márkakereskedő.
Az autót nem csak speciális alvázszáma teszi különlegessé. Structural-kék fényezését nyolc hónap alatt fejlesztették ki a Lexus szakemberei, és valójában nem tartalmaz kék pigmentet. A karosszériaszínt kék féknyergek, platina árnyalatú lámpakeretek és grafitszínű keréktárcsák egészítik ki. A szénszálas küszöbbetéten az „LC Inspiration Series Launch Exclusive 1 of 1” felirat hirdeti, hogy ténylegesen egyedülálló autóról van szó, amelynek csomagterét méretre készült Zero Halliburton táskaszett tölti meg.
A 477 lóerős, 5.0 literes, nyolchengeres szívómotorral szerelt kabrióhoz exkluzív dokumentumcsomag is tartozik, az autót ábrázoló, bekeretezett vázlatrajztól kezdve a konkrét autó gyártását dokumentáló fotóalbumon át a Motomachi üzem igazgatója és a típus főmérnöke által aláírt tanúsítványig. Az új tulajdonos emellett részt vehet egy háromnapos Lexus vezetéstechnikai élményprogramon, ahol Scott Pruett instrukcióit követve tökéletesítheti vezetési tudását.