Multivan sorozatának teljes egészében új generációját mutatta be a Volkswagen Haszonjárművek a június 10-i világpremier alkalmával. Koncepcióját tekintve óriási előrelépés jellemzi az egyterű modellt, első ízben jelenik meg ugyanis hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) változat is hajtásrendszerei kínálatában.
A márka és a mobilitás új korszakát nyitotta meg a Volkswagen Haszonjárművek az új Multivan június 10-i világpremierjével. A jövőben három fő pillérre – a Multivan, a Transporter 6.1 és a 2022-ben érkező ID.BUZZ – épül a Bulli termékcsalád. A haszonjármű alkalmazások specialistájaként és az immár ikonná vált California kempingautó alapjául továbbra is a T6.1 szolgál, az ID.BUZZ lifestyle-egyterű és az ID.BUZZ Cargo városi kisáruszállító formájában pedig két tisztán elektromos hajtásrendszerű modell hódíthat meg új piaci szegmenseket. Mindeközben az új, akár hétüléses Multivan minden eddiginél jobban átveheti a sokoldalú tehetség kulcsfontosságú szerepét.
A mindenekelőtt a családok és a sportos, aktív vásárlók igényei szerint készült Multivan új fejlesztésű ülés- és csomagtérrendszerével számtalan mobilitási szituációhoz alkalmazkodhat, emellett immár szalonszerű belterével igényes transzfermodellként (shuttle) is kiváló ajánlat. Annál is inkább, mivel az új generáció az alapmodellel párhuzamosan még nagyobb, akár 4053 literes csomagtér jellemezte, hosszabb változatában is bemutatkozik. Hátul ezentúl már csak könnyen állítható és kivehető egyes ülések állnak rendelkezésre, így például már a nagyértékű kerékpárok is a beltérben utazhatnak. Továbbra is jelentős a maximális belmagasság, amely az új panorámatetővel még bővült is.
A Multivan teljes egészében új fejlesztésű műszerfalával, illetve annak integrált kijelzőjével is hídként szolgál a digitális világ felé, s alapkivitelében a Digital Cockpit digitális műszeregységgel és a Ready 2 Discover infotainment-rendszerrel készül. Az Online-szabályzóegység (Online Control Unit) révén e technika már a szériafelszereltség részeként is a legkülönfélébb online-szolgáltatásokat és funkciókat hozza el a fedélzetre. A Multivan-tulajdonosok a Function on Demand kínálatából utólag is aktiváltathatják a Ready 2 Discover navigációs funkciót.
Újdonság a modellsorozatban a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszer. A 160 kW/218 LE teljesítményű high-tech konstrukció különösen nagy hatótávokkal és alacsony összfogyasztással hozza harmonikus összhangba a helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedést. A plug-in hibrid hajtású Multivan az eHybrid típusjelzés-kiegészítést hordozza. Emellett a kétféle – 100 kW/136 LE és 150 kW/204 LE teljesítményű – turbófeltöltésű benzinmotort kínáló, elsőkerékhajtású Multivan is megérkezik, 2022-ben pedig a 110 kilowattos (150 LE), szintén turbófeltöltésű dízel erőforrás (TDI) is csatlakozik a kínálathoz. Az alapkivitelekben kettős tengelykapcsolós automata sebességváltó (DSG) szerepel.
Jelentősen bővült a vezetői segédrendszerek palettája. Egységesen az alapfelszereltség része a Car2X helyi figyelmeztetőrendszer, a Városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) kiegészített Front Assist környezetmegfigyelő rendszer, a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist), az új Bekanyarodás-asszisztenssel (Turn-off Assist) bővített Kikerülés-asszisztens, a Közlekedési táblák felismerő rendszere (Dynamic Road Sign Display) és a sebességszabályzó berendezés. Az innovatív új rendszerek közé tartozik az IQ.DRIVE Travel Assist menetasszisztens is, amely 0 és 210 kilométer/óra között mindvégig lehetővé teszi a részlegesen automatizált vezetést. További újdonság a Multivan kínálatában a széria LED-fényszórók alternatívájaként extrafelszerelésként rendelhető és interaktív világításszabályzással működő IQ.LIGHT – LED Matrix-fényszóró. High-tech megoldásai egész sorával minden idők legprogresszívebb Multivan modellje immár a modern korba lép az autózás életérzésével.