Közzétette az Airbnb a magyarországi turizmus újjáélesztését elősegítő vállalásainak listáját. Öt ígéretet tett a cég, hogy „a turizmus felelős és fenntartható módon induljon újra.”
„Korrekt partnerséget szeretnénk kialakítani Magyarországgal, és együtt szeretnénk dolgozni az ország vezetésével annak érdekében, hogy az itt élő családok kiadhassák otthonaikat, betartsák a szabályokat, és megvédjék a szállásokat” – nyilatkozta Vladimir Beroun, az Airbnb közép- és kelet-európai közpolitikáért felelős menedzsere. – A jövőben a szállásadók csak akkor adhatnak fel új hirdetést, ha abban megadják az NTAK regisztrációs számot vagy kapcsolattartói adatokat. Ezzel a vállalással növelni szeretnénk a magyarországi magánszállásokra vonatkozó elszámoltathatóságot és átláthatóságot. A cég az alábbi vállalásokat tette:
- A járvány után a Magyar Turisztikai Ügynökséggel együttműködve támogatjuk a turizmus egyenletesebb eloszlását Budapesten és környékén, hogy ily módon a turizmus által teremtett gazdasági haszonból nagyobb régió és több ember részesüljön.
- Annak érdekében, hogy a környéken lakókat megvédjük a zajtól és egyéb kellemetlenségektől, elindítjuk a szállásadók szomszédai számára létrehozott ügyfélszolgálatot (Neighbourhood Support Line), amelyen keresztül az érintettek közvetlenül az Airbnb-nek jelezhetik, ha zajt vagy más kellemetlenséget tapasztalnak.
- Támogatjuk a helyi rendeletek betartatását azzal, hogy az új szállásadók számára a Kormánnyal való együttműködés részeként kötelezővé tesszük a Nemzetközi Turisztikai Adatszolgáltató Központba (NTAK) való regisztrációt.
- A Városi Portál segítségével megosztjuk az egyes régiókra vonatkozó adatokat Budapesttel és a kormánnyal, így támogatva, hogy az Airbnb gazdasági hatása a legjobban érvényesüljön a helyi közösségekben.
- Célunk, hogy Budapest Főváros számára a lehető legtöbb előnnyel járjon a magánszálláshelyek bérbeadása. Éppen ezért együtt szeretnénk működni egy olyan megoldás kialakításában, amellyel az idegenforgalmi adó begyűjtése és átutalása az Airbnb oldalon keresztül automatikusan történik.
Az Airbnb-nek már 4 millió tagja van, akik több, mint 1 milliárd vendég érkezését fogadták 220 országban és régióban. Az Airbnb használatával történő utazás több mint 3,4 milliárd dollár adójövedelmet generált.