− Mennyire elégedettek a budapesti járattal?
– Abszolúte elégedettek vagyunk. Hihetetlenül nagy öröm volt számomra, hogy 2014 októberében elindult a Dubaj-Budapest szolgáltatás, különösen azért, mert az Emirates az egyetlen légitársaság, amely minden nap széles törzsű repülőgéppel jár Ferihegyre. Az indulás óta közel 200 ezren utaztak a járaton, és az a tény, hogy 2015. december 1-je óta 364 utas szállítására képes Boeing 777-est üzemeltetünk az útvonalon, ugyancsak a szolgáltatásunk sikerét és az Emirates magyar utasok iránti elkötelezettségét igazolja.
− Egy nagyobb gép persze kockázatokat is rejt, hiszen több utasra van szükség.
– A nagyobb géptípus üzembe helyezését az indokolta, hogy a korábbi 278 személyes Airbus A330-as gép kihasználtsága közel 80 százalékos volt, így voltak olyan időszakok, amikor egyszerűen kevés volt a rendelkezésre álló ülőhelyek száma. Ez ugyanakkor azt bizonyította számunkra, hogy a magyar utazóközönség értékeli törekvésünket, hogy a lehető legjobb ár-érték arányú termékeket kínáljuk a piacon.
− Mindezt úgy, hogy még a szakma is meglepődött azon, hogy a korábban hosszú ideje várt bejelentésre úgy került sor, hogy utána rendkívül gyorsan hozzáláttak a járatnyitáshoz. Amire a városinlegenda szerint azért került sor, mert az Ukrajnában akkor kezdődött polgárháborús helyzet miatt leállított járat miatt felszabadult egy gépük.
– Ez egy tévhit, ugyanis az ukrán járat már jóval korábban megszűnt. A szakma továbbá nem véletlenül várta már a budapesti járatnyitás előtt is az Emirates szolgáltatás magyarországi indulását: ahogy minden új útvonal esetében, a budapesti járat esetében is évekkel korábban megkezdődött a piacfelmérés, amelynek eredményei alapján 2014 októberében az Emirates bevezette a szolgáltatást. A légitársaság azonban folyamatosan keresi az új lehetőségeket. A növekedés dinamizmusát jól mutatja, hogy csak idén 36 új repülőgépet szállítanak le az Emirates-nek, ebből pedig 21 darab A380-as lesz, továbbá 6 új célállomással is bővül 2016-ban a globális útvonalhálózat.
Lényeges ugyanakkor az is, hogy az Emirates jelentős számú munkavállalót foglalkoztat Magyarországon: a budapesti irodánkban – a szolgáltató központot is beleértve – már 160-an vagyunk, és az Emirates-nél dolgozó magyarok száma globális szinten eléri a 300-at, a légiutas-kísérőkkel és a pilótákkal együtt.
– Egy olyan prémium légitársaság, mint az Emirates megjelenése minden piacnak jót tesz. Budapesten pedig a luxusszállodák visszaigazolása szerint ez különösen hasznos volt, mert a legjobban fizető utas körből hozott olyanokat hozzánk, akik korábban nem érdeklődtek Magyarország iránt.
– Az Emirates számára fontos, hogy Magyarországot és Budapestet turisztikai és üzleti szempontból is vonzó desztinációvá tegye ebben a speciális szegmensben. Ehhez rendelkezünk a megfelelő termékekkel és szolgáltatásokkal: a Business osztályon utazóknak ingyenes sofőrszolgáltatást biztosítunk a repülőtérre, ahol dedikált jegykezelés és business lounge várja őket. A fedélzeten 42 ággyá formálható ülést alakítottunk ki számukra – azaz kérés esetén az utaskísérők azonnal megágyaznak az utasnak –, és rendelkezésükre áll a közel ezer csatornás fedélzeti szórakoztatórendszerünk, nem beszélve a legjobb alapanyagokból készülő fogásokról és a minőségi borválasztékról.
– A be- és a kiutazást tekintve milyen az utasösszetétel?
– Fele-fele arányt tapasztalunk, de ez természetesen szezonálisan változik: nyáron jelentősebb a beutazó forgalom, télen pedig többen utaznak ki. Ázsiából és Ausztráliából folyamatosan kétszámjeggyel nő a hazai statisztikák szerint az utasforgalom, amely nagyszerű eredményben úgy gondolom, az Emirates is fontos szerepet játszik. Ez azért lényeges számunkra, mert az Emirates küldetése a kapcsolatteremtés az emberek és családok, a piacok, valamint az üzleti szféra képviselői között.
– Korábban egy másik meghatározó, de európai légitársaságnál dolgozott. Mennyire más az Emirates vállalti kultúrája?
– Az itt eltöltött idő alatt megértettem, hogy a már közel 250 gépből álló flottával rendelkező Emirates hogyan lett 30 év alatt a világ legnagyobb légitársasága – a megtett utaskilométer tekintetében -, a bázisául szolgáló dubaji repülőtér pedig – nemzetközi forgalom
szempontjából –, hogyan vált a világ legnagyobb nemzetközi repülőterévé. Az immár 7,7 milliárd dollárt érő Emirates márka az egyetlen légitársaság márka, amely bekerült a világ 200 legértékesebb márkája közé. Ezek az eredmények mögött ambíciózus stratégia és nagyon kemény munka áll, valamint egy olyan különleges, Európából alig több mint öt óra repüléssel elérhető desztináció, mint Dubaj.
Érsek M. Zoltán
Legyél az első hozzászóló "Tétet emelt Budapesten az Emirates" című cikkhez