A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 6380 új autó értékesítésével, 14,2 százalékos piaci részesedéssel áll az első helyen.
Az év első négy hónapját vizsgálva a Toyota 6380 új értékesítése 41 százalékkal több, azaz közel másfélszer annyi mint a második helyen álló márka eladásai. A hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató, kivonásokkal tisztított újautó piacon még ennél is nagyobb a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert japán autómárka előnye: 16,8 százalékos piaci részesedéssel őrzi első helyét, több, mint kétszer annyi új autót értékesítve mint a sorban őt követő márka.
A magyarországi újautó értékesítéseket immár évek óta vezető Toyota tovább növelte előnyét az év első négy hónapjában, miután 12,9 százalékkal növelte értékesítéseit és 1,4 százalékponttal növelte piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest 2,8 százalékkal bővülő, tehát gyakorlatilag stagnáló magyarországi új személyautó- és kishaszongépjármű piacon.
A teljes magyarországi személyautó piacot külön vizsgálva a Toyota 14,2 százalékos piaci részesedéssel áll az első helyen, eladásai 67 százalékkal haladják meg legközelebbi versenytársának értékesítéseit. A kivonásokkal tisztított személyautópiacon 16,9 százalékos részesedéssel áll az élen a környezetbarát japán autómárka.
A teljes hazai kishaszongépjármű piacon a Toyota 964 új autó értékesítésével, 14,3 százalékos részesedéssel, míg a kivonásokkal tisztított kishaszongépjármű piacon 16,3 százalékos részesedéssel áll a második helyen.
A teljes piacon a magánvásárlók körében 21,4 százalékos részesedéssel első, míg a flottapiacon 12 százalékkal második a Toyota, a hazai utakon maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított piacon ugyanakkor ezeken a területeken is még egyértelműbb a Toyota dominanciája: a magánvásárlók körében 21,4 százalékkal, a flottavásárlók körében pedig 15 százalékkal áll az első helyen. A Toyota eladásaiból az év első négy hónapjában egyébiránt mintegy 64,4 százalékot tettek ki a céges vásárlások, szemben a 76,3 százalékos piaci átlaggal.
Míg a Toyota eladások az év első négy hónapjában a piaci bővülés üteménél hatszor nagyobb mértékben növekedtek, addig a vállalat prémium márkája, a Lexus növekedési üteme tizenötszöröse volt a piacénak: január és április között 43,6 százalékkal több új Lexus talált gazdára mint az előző év azonos időszakában. Ha a prémium piacot külön vizsgáljuk, a közel 100 százalékban elektrifikált autókat értékesítő Lexus teljesítménye így is bravúrosnak számít: a márka eladásai a prémium piac 11,6 százalékos bővülési ütemének közel négyszeresével növekedtek, a környezetbarát Japán luxusautómárka részesedése így 1,2 százalékponttal, 5,6 százalékra növekedett. A teljes piacra vetítve az év első négy hónapjában Magyarországon gazdára találó Lexus egyébiránt 0,8%-os részesedést jelent.