– A német piacon elődjei már sok mindennel próbálkoztak. Mi lehet még új, a nap alatt?
– Talán az, hogy a korábbiaknál kevesebb, de látványosabb akciókkal, céltudatos üzenettel szeretnénk megjelenni a Magyarország számára ma is meghatározó piacon. Természetesen továbbra is jelen leszünk nagy vásárokon, ahol presztizs okokból sem maradhatunk távol, de új hangsúlyok is megjelennek a munkánkban. Amihez jó alapot adhat, hogy Németországban jövőre ünneplik a határnyitás, a berlini fal lebontásának 25.-év fordulóját. Mivel ez az esemény a németek emlékezetében Magyarországhoz (is) kötődik, megfelelő apropót teremthet arra, hogy ismét a jó oldalunkat, pozitív üzeneteinket juttathassuk el az emberek felé. Próbaljuk ebben a lehetösegben az értékesítést sem elfelejteni: nagy partnereinkkel egész éves akciót tervezünk, amelynek keretében például 25 százalékos kedvezményeket adunk azoknak, akik 1989-ben lépték át a határt, vagy akkor kötöttek házasságot.
– A jó hírünk visszaszerzése azért sem lehet könnyű, mert a német sajtó manapság nem éppen hazánkat dicsőíti. Ami még akkor is nehezíti a munkájukat, ha igaz lehet a mondás, hogy a negatív reklám is reklám.
– Ezért is fókuszálunk többek között a zenére és a sportra, ami egyértelműen politikamentes. Ennek kapcsán vettük fel például a kapcsolatot a Bajor Labdarúgó Szövetséggel, ami három millió aktív taggal rendelkezik és amelynek segítségével például több egyesületet is Magyarországra tudunk hozni edzőtáborozni. Komoly online promóciót szeretnék a lovas turizmus területén indítani, hiszen Németországban igen komoly kultusza van a lovaglásnak, itt müködik a legtöbb lovasklub az EU-n belül, ami a lovasnemzet imázsunk miatt jó alapot teremt egy magyarországi utazáshoz. És persze minden területen azokat az értékeinket emeljük a középpontba, amelyekkel nemzetközi szinten is versenyképesek lehetünk. Ilyen kiemelt termék jövöre a kultúra es a nemet nyelvterületen szintén fontos egészségturizmus teljes spektruma. A Balaton kapcsán például szép dolog és fontos is a nosztalgia, de hangsúlyosan meg akarjuk jeleníteni az új és modern, minőségi arculatot is, hiszen a fiatalabb generációt ez érdekli. Azzal is tisztában kell lenni, hogy a mi árainkkal nyáron nemigen vetekedhetünk például a lényegesen olcsóbb és napfény biztos Törökországgal, ezért különösen az elő és az utószezonban szeretnénk minél több német utast a Balatonra hozni, ahová azok ismét kezdenek visszatérni. Éppen most érkeztem vissza arról a balatoni körutamról, amelyen a legújabb attrakciókat, minőségi szolgáltatókat kerestem fel – köztük a Jasdi Borterasz, Kali ArtInn, Liszkay Pinceszet- és azt kell mondanom, hogy ma már olyan világszínvonalú borászatok, éttermek, szállodák is megjelentek a tó körül, amelyekre méltán alapozhatjuk egy újfajta vendégkör megjelenését.
– A fiatalabbakat miként lehet megszólítani, hiszen a határnyitás nekik nem mond semmit.
– Nekik elsősorban a nagy zenei rendezvényeket ajánljuk – ezen a területen Magyarország igazi nagyhatalommá vált. Emellett ott van Budapest, ami elsősorban az alternatív szórakozási leehetőségek miatt rendkívül népszerű a fiatalok körében és a megújult gasztronómia, ami korosztálytól függetlenül vendégcsalogató.
– Az Ön nevéhez is kötődik, hogy az elmúlt években elindultak azok a Németországból, hetente menetrend szerint érkező busz és charterjáratok, amelyek a szó szoros értelmében háztól – házig szállítják a germán vendégeket. Milyen a fogadtatása ennek?
– Német utazási irodák csoportja által üzemeltetett nyugat-dunántúli termálfürdő útjaira 2010 és 2013 között, majdnem megháromszorozódott a forgalom. A sármelléki repülőtér újranyitásával, a repülős turizmus más desztinációból is megélénkült. Idén közel 40%-kal nőtta Düsseldorfból, Frankfurtból, Hamburgból és Berlinből érkező utasok vendégéjszakainak száma. Külön öröm, hogy a korábbi kéthetes turnusok helyett, ma már heti turnusokban járnak a gépek és szezont is tudunk böviteni. Szóval van mire alapoznunk a fejlődést.
– Milyen tervei vannak az utóbbi időben kevésbé aktív svájci beutazást tekintve?
– Nagy energiákat mozgósítunk majd az anyagi keretek ismeretében a svájci piac újraélesztése érdekében, hiszen az alpesi ország lakosai a kontinens legtöbbet utazó polgárai: lakosonként 2.8 utazást regisztrálnak évente. Ezért is rossz látni, hogy amíg korábban több mint 10 buszos járat indul Magyarországra, ma már csak kettő. Most dolgozunk egy új charterjárat beindításán es azon, hogy miként lehetne Svájcban újra vonzóvá tenni Magyarországot. Fogászat, gyógyvizek, lovaglás, Budapest – partyk és klasszikus zene jó hivószavak lehetnek Svájcban is.
Idézet egy index felmérésből:
A lovassport egyik fellegvárában, Németországban a Német Lovas Egyesület, a világ legtöbb tagot számláló lovasegyesülete szerint tíz évvel ezelőtt körülbelül 1,24 millióan űzték a lovas sportokat, és azóta ez a szám több százezerrel nőhetett, főleg nőkkel. Ekkora tömegre az országban jut is elég ló, fejenként egy, tekintve az 1,2 milliós állományt. A német lóállomány ma négyszerese a negyven évvel ezelőttinek.
Németországban hivatalosan több mint 7600 lovasegyesület működik, Magyarországon 499. Ezekben kint csaknem 56,5 ezer tag integrálódik, míg itthon alig 2500 (Németországban a becsült népesség jelenleg 80,4 millió fő, de az arányokat tekintve így is jelentősen lemaradunk). Ott 25 tenyésztőegyesület van, itt 11. A londoni olimpián indult 219 ló közül 65 származott német tenyészetből, és ezek jellemzően kifejezetten német fajták voltak. Németországban egyébként 300 ezren élnek közvetve vagy közvetlenül a lovakból.
Legyél az első hozzászóló "Vasfüggönybontó stratégia" című cikkhez