A Great Big Story a DZT-vel közösen fedezi fel a Bauhaus sokszínűségét

A Bauhaus-mozgalom öröksége kulcsfontosságú szerepet játszik a németországi kulturális turizmusbanA Bauhaus-mozgalom öröksége kulcsfontosságú szerepet játszik a németországi kulturális turizmusban

A Német Turisztikai Hivatallal (DZT) közösen a Great Big Story lenyűgöző felfedezőútra indul Németországba, a Bauhaus-stílus hazájába. A négy részes videosorozat bemutatja a Bauhaus-iskola nagy befolyását az ország gazdag kultúrájára, és bebizonyítja, hogy a Bauhaus-mozgalom messze túlmutat a világhíres építészeten.

A CNN International Commercial (CNNIC) által kezdeményezett együttműködés része egy Great Big Story videosorozat, amely a legkülönbözőbb csatornákon és közösségi média platformokon több mint 10 millió rajongó, követő és utazó számára válik elérhetővé. A nemrég megjelent első videóban a Great Big Story a Bauhaus kezdeteit kutatja. A sorozat további részei az év során következnek. Minden video a platformokon és a Great Big Story közösségi média csatornáin a Turner Launchpad-technológia segítségével kerül terjesztésre, hogy közvetlenül elérje a kiválasztott célcsoportokat – köztük a kultúra iránt érdeklődőket, illetve a Németországra fogékony utazókat.

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke szerint: „A Bauhaus-mozgalom öröksége kulcsfontosságú szerepet játszik a németországi kulturális turizmus attraktivitásában. A CNN-nel való közreműködés tökéletes platformot nyújt arra, hogy nemzetközi nézők számára mutathassuk be a Bauhaus gyökereit és globális hatását, és így még több turistát vonzzunk Németországba, az európaiak első számú kulturális desztinációjába.”

Petra Malenicka, Senior Vice President Advertising Sales, Western Europe a CNN International-nál, így nyilatkozott: „Nagyon örülünk, hogy együttműködhetünk a Német Turisztikai Hivatallal ezen a Nation Branding-kampány keretein belül, amely a Great Big Story fiatal, érdeklődő és kultúrtudatos nézőinél nagy visszhangra számíthat. A 100 éves Bauhaus-jubileum előtti évben ez a kampány Németország egyik lenyűgöző oldalát mutatja be és az ország egyik legbefolyásosabb mozgalma előtt tiszteleg. A sokrétű storytelling és a minőségi márkához kapcsolódó tartalmak (branded content) kombinációja az érdeklődő nézők igényes megcélzásával (targeting) – ez az együttműködésünk lényege.”

Egy négyrészes videosorozat keretén belül a Great Big Story a Bauhaus nyomdokaiba ered Németországban:

THE BIRTHPLACE OF BAUHAUS: Az 1919-ben Németországban létrejött alternatív iskola az egész világ építészetére nagy hatást gyakorolt. Ma a Bauhaus-építészet mindenütt megtalálható. A Great Big Story bemutatja nézőinek mindkét szülővárost, Weimart és Dessaut, ahol a megihlető minimalista és praktikus Bauhaus-jegyek mindenütt jelen vannak.

BAUHAUS FURNITURE MASTER: Léteznek olyan bútordarabok, amelyek egy egész korszakot jellemeznek – ilyenek a Bauhaus-bútorok is. Axel Bruchhäuser és édesapja a kevés eredeti német Bauhaus-bútorgyártók egyike a világon. A Tecta márka 1956-ban jött létre egy Lauenförde nevű kis helységben. Az idősebb Bruchhäuser a terveknél még együtt dolgozott a Bauhaus-szakértővel, Marcel Breuerrel (az acélcsövek bútoroknál való felhasználásának úttörője). Ma a Tecta cég a legtöbb eredeti Bauhaus-bútort gyártja a világon. A Great Big Story bemutatja az igazi kézművesség világának kulisszatitkait.

BAUHAUS BALLET: A balett hallatán a legtöbben a Diótörőre vagy a Hattyúk tavára gondolnak. Ám ezen kívül van még egy balett, amely kiállta az idő próbáját – a Bauhaus által ihletett „Triadisches Ballett” 1977-ből. Ahogyan a Bauhaus, így ez a balett sem követi a konvenció szabályait. Az avantgarde kosztümök jóval túlmutatnak a koron. A Great Big Story részt vesz a balett egy aktuális bemutatóján, és beszélget Ivan Liškával és Colleen Scott-tal, akik az első naptól kezdve szólistaként lépnek színpadra.

THE SCHOOL OF FASHION AHEAD IF ITS TIME: A Bauhaus a kultúra és a dizájn számos aspektusát befolyásolta, ebbe beletartozik a mai divat is. A Bauhaus-dizájner Oskar Schlemmer futurisztikus és extravagáns kosztümjei révén vált ismertté, amelyeket a „Triadisches Ballett” számára tervezett. A kosztümök annyira újdivatúak voltak, hogy David Bowie-t is befolyásolták, illetve a jelenkorban például Lady Gagát ihlették meg a Bauhaus-esztétika felhasználására. A Great Big Story találkozik a modern dizájnerrel, Anne Gorkéval, hogy felkutassa a Bauhaus örökségét a divatvilágban és megtudja, hogy ez miként kerül felhasználásra a jövőben Gorke és más dizájnerek projektjeiben.

Az első videó:

A Great Big Story

A Great Big Story egy globális médiavállalat, amely a filmes storytellingre fokuszál. A főszékhelyünk New Yorkban található, emellett kirendeltségekkel rendelkezünk Londonban és Stockholmban. Stúdióinkban mikro-dokumentációkat, kisfilmeket, illetve sorozatokat gyártunk és értékesítünk a digitális, közösségi, TV- és moziplatformok számára. Megalapításunk óta 2015. végétől rendezőink 100 országot jártak be, hogy felfedezzék, amit addig nem meséltek el, nem láttak meg és a teljesen hihetetlen történeteket. Történeteink naponta emberek millióit foglalkoztatják és ihletik meg. További információk:  www.greatbigstory.com

A CNN International Commercial

A CNN International Commercial (CNNIC) a Turner International azon üzletrésze, amely a CNN az Amerikai Egyesült Államokon kívüli üzleteiért felel. Ide tartozik a CNN International, a CNN en Español, a CNN Arabic, a CNN Style, a CNNMoney és a Great Big Story minden kereskedelmi tevékenysége. A vállalati feladatkör része a reklámok értékesítése, a szponzoring együttműködések, a kereskedelmi tartalmak fejlesztése, a content sales, a márkalicenszek, a disztribúció, az out-of-home üzletek, az üzletfeljesztés, illetve a világvezető nemzetközi hírportálok marketingje. A CNNIC elismert piacvezetője a reklámok értékesítésének és díjazott kereskedelmi tartalmakat kínál. Ezeket a saját Branded Content Studio Create gyártja az adatok kiértékelésének és a digitális kompetenciáknak a figyelembe vételével. Ennek eredményeként erős és hosszú távú együttműködések születnek a világ legismertebb márkáival. A tartalomértékesítés (content sales) és a licensz-üzletág több mint 1000 üzleti partnerrel rendelkezik, amelyek együttműködése a CNN-márka licenszeitől egészen a tartalmak szolgáltatásáig és a tanácsadási szolgáltatásig terjed. A CNNIC az egész világon rendelkezik irodákkal, fő kirendeltségei Londonban, Hong Kongban és Miamiban találhatók. További információk: http://commercial.cnn.com

 A DZT-ről

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”, székhelye Frankfurt am Main városában van. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium (BMWi) megbízásából. A Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján e minisztérium támogatja. A DZT stratégiákat és termékeket dolgoz ki és tesz közzé annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust. Ehhez világszerte 30 országban tart fenn képviseleti irodát. Bővebb információt erről az online sajtóközpontban olvashat a következő internetes címen: www.germany.travel/presse