Az Egyesült Államok mutatkozik be e vásáron a világ minden tájáról Chicagóba sereglett beutaztató szakembereknek, akik megismerkedhetnek azokkal a nagyszabású munkákkal és tervekkel, amelyekkel a négy éve alakult Brand USA turisztikaimarketing-szervezet készül a piac további hódítására. Az amerikai állam és a turisztikai vállalkozások PPP-projektjeként létrejött szervezet egyik fő célja, hogy folyamatosan növelje az Egyesült Államokba érkező turisták számát, s hogy számuk a mai hetven millióról 2021-re már elérje a százmilliót. Ehhez nagyszabású kampányok is kellenek, melyekből nyilvánosságra is hozott néhányat a vásáron Chris Thompson, a Brand USA elnök-vezérigazgatója.
Például IMAX-mozifilmet forgatnak majd az Egyesült Államok nagy nemzeti parkjairól, amely nem hagyományos természetfilm-sorozat lesz, hanem a parkokban élő, dolgozó, azokat ismerő emberek történetén keresztül ismerhetjük meg a parkok életét. A mű 2015-től látható majd a nagyvilág IMAX-filmszínházaiban, a készítő pedig az IMAX-filmekre szakosodott MacGillivray Freeman Films lesz.
Közösségimédia-kampányt is terveznek, amely az Egyesült Államokban az autós utazást népszerűsíti. A Discoveramerica.com weboldalon és a közösségi felületeken véleményvezérek segítségével mutatják be tíz amerikai országút vonalát, köztük a legendás Route 66-ot. Egyes kiemelt piacok számára – amilyen például Nagy-Britannia is – testreszabott közösségi tartalmakat is készítenek. E kampány februárban indult és júliusig tart. A partnerek között ott van a National Geographic is. A The Great American Road Trip során a National Geographic szerkesztője, a szakmában csak digitális nomádként ismert Andrew Evans fogja végigjárni a legendás Route 66 autóutat. (A szakembernek nem kevesebb, mint 33 ezer Twitter-követője és 7300 Facebook-rajongója van.)
A Brand USA megállapodást kötött a turisztikai szakmai berkekben csak utazó detektívnek nevezett, Emmy-díjas Peter S. Greenberggel is: a legendás amerikai újságíró jelenleg a CBS News utazási szerkesztője, és a Brand USA turizmusra kifejtett hatásáról fog riportokat készíteni.
A szervezet belföldi partnereinek száma különben már több mint négyszáz, és a beutazó forgalom háromnegyedét adó tíz országban folytat kiemelt kampányokat. Emellett további célországokat és régiókat is szeretne lefedni. Ennek része lehet, hogy a Brand USA a vízummentességi program nagy harcosa, így a vízummentes országok növeléséért bővítéséért a szervezet továbbra is intenzíven lobbizik. A statisztikák szerint a Visa Waiver Program bevezetésének első évében átlagosan csaknem felével nő az adott országból a turisták száma.
Legyél az első hozzászóló "100 millió turistát várnak hét éven belül az Egyesült Államokba" című cikkhez