Tavaly Spanyolország után már Németország volt a második helyezett az európaiak célpiacainak versenyében. A magyar turisták is szívesen utaztak Németországba, a korábbinál 2 százalékkal több, 343 867 vendégéjszakát töltöttek ott – derült k a Német Turisztikai Hivatal (DZT) prezentációjából.
Nem csak a múlt évi adatok alapján tűnik biztatónak a német turisztikai piac jövője – vált világossá Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője által tartott előadáson. Ezt jelzi, hogy Németország sorban ötödször végzett az első helyen a Nation Brands Index felmérésben. Az ország turisztikai vonzerejét jelzi az is, hogy 14 indikátor – például a közlekedési és turisztikai infrastruktúra, a hotel-ár-index, a természeti adottságok, a kulturális lehetőségek alapján – Németország a harmadik Franciaország és az éllovas Spanyolország mögött.
Ami a magyar utazókat illeti: legtöbben – egyaránt mintegy 30 százalék arányban – pihenni, dolgozni vagy barát-, rokonlátogatás miatt tartanak Németországba. A többség Bajorországba (37,1 % ), Baden-Württembergbe (18,0 %),, Észak-Rajna–Vesztfáliába (11,0 %) vagy Hessenbe (6,6 %) utaznak.
Németország vonzerejét növelheti most a 9 eurós szuperbérlet, ami az országon belüli utazást teszi nagyon olcsóvá a turistáknak is, vagy éppen a fenntarthatósági kampány, tovább a zöldvárosok előtérbe kerülése.