A flottán túlra fókuszálnak

A flottán túlra fókuszálnak

Miközben az elmúlt években a Focus és a cégautó szinte állandósult szókapcsolattá vált, a Ford rendre megmutatja, hogy a céges flottákon túl is nagyon érzi a tempót. A szó minden értelmében. Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line Red Edition teszt.

Gazdaságos működtetés, strapabíró szerkezet, megbízhatóság, alacsony fenntartási költségek – a Focus modellcsalád vitathatatlan erényei az évek során a flottaüzemeltetők kedvencévé tették a típust nemcsak Magyarországon, hanem Európa számos országában. S bár a cégautóként elérti sikerek eurómilliókban mérhető hasznot hajtanak a Ford-nak, azért akad árnyoldala is mindennek, hiszen a Focus szinte végérvényesen bekerült a „flottás kocsi” skatulyába. A hangsúly persze azon van, hogy „szinte”, mert azért családi autóként is szépen teljesít a kompakt, ráadásul a Ford nagy energiákat fektet abba, hogy a Focus rendre szétzúzza a róla kialakuló sztereotípiákat. Elég ha csak a brutális, 350 lóerős, 266 km/órás csúcssebességre képes Focus RS-re gondolunk. Ráadásul nem kell ilyen messzire menni, ha a típus korlátainak feszegetéséről van szó. Itt van például a szerkesztőségünknél járt 1.5 EcoBoost ST-Line Red Edition.

A flottán túlra fókuszálnak

Focus ST-line: a látványra utaznak

Ez a kocsi már külsejével is „az arcába nevet annak”, akinek a fehér, lemezfelnis kombi jut csak az eszébe a Focus szó hallatán. Ez ugyanis fenevadként jelenik meg az utakon: a piros fényezés, a sportosságot hangsúlyozó mélyre húzott „kötények”, a szpojlerek, a hatalmas, 18 colos fekete felnik és azok küllői közül elővillanó, a kocsi színével harmonizáló féknyergek mind mind „felelősek” a komoly külsőért. Az eleve dinamikus megjelenésű orr-rész harciasságát növeli a felnik fekete színére visszautaló hűtőrács, és az alatta lévő extra levegőbeömlő. Az összhatás erős, és – bár a színekkel játszva könnyű elvetni a sulykot – bőven a jó ízlés határai belül maradtak a Ford tervezői.

A flottán túlra fókuszálnak

Nincs ez másként az utastrében sem, ahol szintén jó érzékkel adagolták az ST-részleteket, azaz a Ford sportverzióinál megszokott designelemeket. Kifejezetten autózásra csábít a masszív, jó fogású, piros cérnával vart kormány, jó belehuppani a sportülésekbe, amelyek nem csak látványukban izgalmasabbak az átlagosnál, hanem oldaltartásuk is jobb azoknál. A műszerfal már jól ismert a több Focus-ból – ha nem is ezzel fogja lenyűgözni reménybeli vásárlóit a Ford, a használathatóságot nem érheti kritika.

A flottán túlra fókuszálnak

Kis turbó, nagy élmény

A lényeget persze az: milyen vezetni a kívül és belül is sportosra hangolt Focust? Van-e vajon elég, van-e annyi kraft az 1,5-ös turbóban, hogy a menetteljesítmények összhangba kerüljenek a megjelenéssel? Bár manapság az egyre irracionálisabb teljesítmény-versenyben a 150 lóerő nem tűnik kiemelkedőnek, azért érdemes jelezni: kétszáz feletti tempóra könnyedén képes az autó, és 8,9 másodperc alatt éri el a száz kilométeres sebességet, ami hétköznapi értelemben vett sportos, dinamikus vezetési stílushoz bőven jónak mondható. Ráadásul akad még egy fontos tényező: a Focus esetében messze nem a gyorsulási adatok a legvonzóbbak. A vezetési élményhez ugyanis sokkal többet ad a pompás futómű, a kiváló tapadást adó 235/40-es gumigarnitúra, a direkt kormányzás és a remek váltó – vagyis anélkül is élvezkedhetünk, hogy közveszélyes tempót kellene diktálnunk. Bár ennél a kivitelnél nem ez a fontos, azért ejtsünk szót arról is: 7 liter körüli átlagfogyasztás is elérhető, de persze nem akkor, ha túl sokszor lépünk oda…

A flottán túlra fókuszálnak

Mindezt 6,6 millió forintért kínálja a Ford, ami egyáltalán nem tűnik túlzónak: a sportos megjelentést adó design-csomaghoz, a remek vezethetőséghez ugyanis bőséges alapfelszereltség is jár, a ledes lámpáktól a bőrkormányon és sportos üléseken át az érintőképernyős navigációig megannyi kényelmi és biztonsági „extrával” ellátják az ST-Line Red Edition szériát.

-sekm.

Legyél az első hozzászóló "A flottán túlra fókuszálnak" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*