Az utasok véleménye alapján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér lett a legjobb európai légikikötő a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító repülőterek között, jelentette be a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (Airports Council International, ACI). – írta közleményében a Budapest Airport.
Ez a díj az egyik legrangosabb elismerés, amelyet repülőtér kaphat, és amelyet a budapesti repülőtéren működő partnerek kemény munkája, az üzemeltető által 2019 óta végrehajtott, mára már 100 milliárd forintos nagyságrendet elérő repülőtéri fejlesztéssorozat, valamint a repülőtéri szolgáltatások minőségének emelése érdekében a Budapest Airport vezetősége által az elmúlt években végzett munka tett lehetővé. E közös munka nélkül ezt az eredményt a repülőtér üzemeltető vállalat nem érte volna el.
Az ACI minden évben több mint 30 teljesítménymutatót lefedő felméréssel térképezi fel világszerte közel 400 nemzetközi repülőtér szolgáltatásainak minőségét. Az utasok személyes megkérdezése során a teljes utasfolyamatot vizsgálják, ezáltal az eredmény komplex képet nyújt az utasok repülőtéri tapasztalatairól, a belépéstől kezdve az ott eltöltött időn át egészen a beszállításig. A tavalyi év minden negyedéve kimagasló eredményeket hozott a szolgáltatások minősége terén a budapesti repülőtéren; a pontszámok minden korábbi értéket és régiós versenytársaink pontjait is túlszárnyalták. Az utasok általános elégedettségi szintje egész évben ötös skálán 4 pontot meghaladó értéken állt, és jelentősen magasabb volt, mint a legforgalmasabb 2019-es évben.
„Az utazót a középpontba állítani fontosabb, mint valaha; ez a jövő útja. Büszkék vagyunk a Budapest Airport csapatára, amiért elnyerték a legjobb 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító európai repülőtér díjat. Ez azt mutatja, hogy az egész repülőtéri közösség összefogott, hogy az utasokat helyezze előtérbe” – mondta Luis Felipe de Oliveira, az ACI World főigazgatója.
„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Európa legjobbja lett. Ez azonban nem csupán a Budapest Airport, hanem a teljes repülőtéri közösség sikere; mindazért az erőfeszítésért kaptunk csillagos ötöst, amelyet közösen tettünk az elmúlt években a repülőtér minőségének fejlesztése érdekében. Minden nap a legjobb utasélményért dolgozunk, és azért, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér méltó kapuja legyen Magyarországnak, ahonnan élmény útnak indulni és ahová öröm megérkezni” – mondta Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Négy évvel ezelőtt a tulajdonosainkkal együtt masszív fejlesztéssorozatba vágtunk bele, ez azonban nem csupán új épületek építését jelentette. A minőség és a kiváló utasélmény számunkra a legfontosabb, és ennek többek között a szolgáltatások terén, a nyugodt és stresszmentes utazásban, a kedvességben és a tisztaságban is meg kell nyilvánulnia.”
A Budapest Airport által az elmúlt 4 évben végzett fejlesztések értéke 2022 év végére elérte a 90 milliárd forintot, 2023 tavaszára pedig a 100 milliárdot is meghaladja majd. A fejlesztések között kapacitásbővítő, infrastrukturális, fenntarthatósági és egyéb, utasélményt növelő beruházások is találhatók.
A repülőteret üzemeltető vállalat folyamatosan nyeri el a legkomolyabb nemzetközi elismeréseket. A Budapest Airport tavaly zsinórban kilencedszer nyerte el a Skytrax Kelet-Európa legjobb repülőtere díját, az utóbbi évek fejlesztései nyomán pedig a repülőtér a Családbarát Hely tanúsító védjegyet is megkapta. Tavaly rangos elismerésben részesült a cargo üzletág is, amikor elnyerte az Air Cargo News Awards Az év cargo repülőtere díját, lekörözve Szingapúrt, Brüsszelt és Liége-t. A Budapest Airport továbbra is tagja annak a 34 repülőtérből álló nemzetközi elit csapatnak, amely karbonsemlegesen működik, ezen kívül a vállalat fenntarthatósági törekvései kiérdemelték az Effekt 2030 Zöld egyensúly kategóriájának 2. helyét és a Deloitte Zöld Béka díját is. A Budapest Airport kimagasló marketing tevékenységét a World Routes Marketing Awards Legjobb légitársasági marketing díja is alátámasztja, a társaság kommunikációs tevékenységét pedig 2020-ban az Eventiada IPRA Golden World Awards Legjobb reputációmenedzsment díja igazolta vissza. Munkáltatóként az Investors In People aranyfokozatú minősítését tudhatja magáénak a vállalat, sőt, a szervezet által megmérettetett cégek közül a világ 7 legjobb munkaadója közé is bekerült.
A Budapest Airport tulajdonosai és vezetősége elkötelezett a további folyamatos beruházások, többek között az 1. Terminál újranyitása és a 3. Terminál megépítése mellett, hogy ezzel is hozzájáruljanak a repülőtér további színvonalbeli fejlődéséhez és a magyarországi turizmus növekedéséhez.