A formás bombázó – Ford Fiesta 1.0 Ecoboost teszt

A formás bombázó – Ford Fiesta 1.0 Ecoboost teszt

A Ford mindig nagy volt a kisautó kategóriában. Ezért is jelentett komoly kihívást a Fiesta újratervezése abban a szegmensben, ahol ma már a női vásárlóknak is egyre nagyobb szerep jut. Ford Fiesta 1.0 Ecoboost teszt.

A forma telitalálat. A legújabb Fiesta pont úgy néz ki, mint egy mérges kis versenyautó, ami éppen most jött ki a szépségszalonból. Már csak azért is, mert a női vevőkre is gondolva a férfias színek mellett, különlegesen finom, metálos pasztell árnyalatokban is kapható a modell. Van itt Deep Impact Blue, Shadow Black, Magnetic, Blue Wave, Bohai Bay Mint, Moondust Silver, Milano Grigio – halványkávé szín az exkluzív Vignale változathoz –, Blazer Blue, Ruby Red, Frozen White és Race Red, amelyeknél kevés azt mondani, hogy kék vagy piros, mert a Fiesta színek ennél sokkal többet tudnak. Éppen úgy, mint a Chrome Copper ami egy pasztelles vörösréz-metál, amiben tesztautónk tündökölt.

A formás bombázó – Ford Fiesta 1.0 Ecoboost teszt

A versenyautó feeling egyébként se túlzás, hiszen a kistestű, 1,1 tonnás autót kifejezetten könnyedén mozgatja az ezer köbcentis, 100 lóerős, manapság oly divatos háromhengeres EcoBoost turbó motor, amivel 11 másodperc alatt éri el a 100 km/h-át. (Aki még ennél is erősebbre vágyik, annak ráadásul ott a 125 és 140 lóerős változat is.) Az ülés áramvonalas, a többfunkciós apró kormány pedig tovább erősíti a sportos vezetési élményt. A futómű stabil és megfelelően kemény, a hatfokozatú, apró váltó pedig pont kézre áll a városi cirkálás során megszokott kihívások teljesítéséhez. Ráadásul akkor is kifejezetten suhan, ha egy hosszabb és üres városi szakaszon, a piros lámpához közeledve, spórolósra véve a figurát, egyszerűen csak gurulni akarunk.

A formás bombázó – Ford Fiesta 1.0 Ecoboost teszt

Más kérdés, hogy ha viszont rövid szakaszokat kell megtennünk és kicsit oda is lépünk, a dinamikus élménynek ára van, mert a városban erősen 6 liter fölé is felmehet a fogyasztás. A hosszabb szakaszokon viszont már a városban is tartható a 6 liter, miközben országúton, kellő odafigyeléssel, 130-as tempóval is beéri 4,5 literrel. Az országút – vagyis inkább sztráda – már csak azért sem életidegen az új Fiestától, mert a kis autó olyan nagyra sikeredett, hogy abban egy négytagú család – akár már nagyobb gyerekekkel is – kényelmesen elfér. Úgy, hogy a hátul ülőknek sem kell összehúzniuk magukat. A több, mint 4 méteres hosszúsághoz, 1,7 -es szélesség és majdnem 1,5 méteres magasság társul, miközben a csomagtér 292 literes mérete is tisztességes a városi kisautó kategóriában.

A formás bombázó – Ford Fiesta 1.0 Ecoboost teszt

Tesztautónk dicséretére legyen mondva, hogy közepes felszereltséggel is olyan extrákat tud, amit a kategóriájában sokan mások megirigyelnének. Van itt a távolságtartásra ügyelő adaptív tempomat, holttérfigyelő, a férfiak és hölgyek számára egyaránt könnyebbséget ígérő automatikus ki- és beparkolórendszer és mellé első és hátsó parkolóradar – igaz tolatókamera nélkül, amit persze extraként kérhetünk hozzá, miként keresztirányú forgalomfigyelőt, vagy éppen ütközésmegelőző rendszert, illetve táblafelismerőt is. De ami tényleg igazán hasznos, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a sávtartó automatika is alapból jár.

A formás bombázó – Ford Fiesta 1.0 Ecoboost teszt

 

Az sem utolsó, hogy az autó kifejezetten csendes, ami különösen azért jó, mer a hifi alapból is jól szól – de rendelhetünk hozzá csúcskategóriás Bang&Olufsen-t is, bár felesleges, és CD lejátszó is van, amit érdekes módon a kesztyűtartónál lehet elérni. A kocsi belseje minőségi anyagokat tartalmaz és a műszerfalból tabletszerűen kiemelkedő, az apró autóhoz kifejezetten nagyméretű 8 colos központi infotainment rendszert ötvöző kijelző is jól mutat, jól is kezelhető. Ennél sokkal fontosabb, hogy a legújabb Ford Sync 3 rendszer könnyedén párosítható a telefonnal és jól kezelhető, miközben a klímát nagyon bölcsen külön, lejjebb és jó sok opcióval – nem mellékesen ülésfűtéssel és kormányfűtéssel is –, hangolva lelhetjük fel. A pozitív apróságok sorát erősítve pedig a hagyományos szivart nem gyújtó szivargyújtó mellett két USB csatlakozó is várja a mobil eszközök tulajdonosait.

A formás bombázó – Ford Fiesta 1.0 Ecoboost teszt

Az új Fiesta esetében a belépő kategóriás TREND 1.1 85LE ára 3,3 millió, teszt autónké 4,1 millió, miközben nem mellékesen a sok extra mellé 5 év garancia is jár.

érsek m. z.

Legyél az első hozzászóló "A formás bombázó – Ford Fiesta 1.0 Ecoboost teszt" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*